пʼятниця, 25 листопада 2016 р.

Розробка тренінгу "Дружні взаємини в колективі" (Акція "16 днів проти насилля")

  Щорічно в Україні з 25 листопада по 10 грудня проводиться Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства», яка з 1991 року підтримується міжнародною спільнотою.
Ініціатори обрали датою початку акції 25 листопада — Міжнародний день боротьби з насиллям у ставленні до жінок та датою її завершення — 10 грудня — Міжнародний день захисту прав людини. Акція в нашій школі розпочалася з тренінгу "Дружні взаємини в колективі"  ( 5 клас)





Тренінг
Дружні  взаємини  в  колективі

Тренінг для учнів проводиться з метою формування в учнів навичок спілкування з однолітками та формування сприятливого соціально-психологічного клімату в учнівському колективі.

Мета: формування в учнів навичок толерантного спілкування з ровесниками, розвиток групової згуртованості, формування навичок розв’язання конфліктів.

Обладнання: опора «Правила роботи під час тренінгу», мотузка, олівці, маркери, ватмани, стікери

Хід тренінгу

Вступне слово психолога – Що таке тренінг?

Вправа Знайомство
Учень називає своє імя, на першу літеру імені називає характерну якість (Аліна – активна, Катя – красива, Сергій - серйозний)

Вправа «Правила»
(Обговорення запропонованих правил, учні додають свої)

Вправа «Очікування» ( свідомо випускається на першому занятті).

Вправа «Ідеальний клас»

   Клас об’єднується у дві групи (вибирають кольори: синій, зелений) які отримують завдання: уявити і презентувати іншим ідеальний клас в певний час чи при певних обставинах. Презентації готуються у вигляді колажів з усним коментарем.

Теми презентацій:
- Ідеальний клас після уроків
- Ідеальний клас на перерві

  Учні працюють у групах біля столів з канцтоварами; готують колажі і домовляються про порядок презентації, розподіл ролей і т.п. Можна заздалегідь приготувати також вирізки з дитячих та молодіжних газет чи журналів ( фото, малюнки різних ситуацій) і запропонувати учням використати їх у колажах.
Тренер обходить групи, консультує, допомагає.

  Презентації груп відбуваються за попередньо встановленим порядком. Колажі  кріпляться у вигляді виставки в попередньо приготованому психологом місці (дошка).

Психолог пропонує обговорити  те, що відбулося, за наступними запитаннями.
- Який образ класу вам сподобався найбільше? Чому?
-  Що ви готові робити заради дружби в класі?

Вправа Мотузка
 Психолог: я тримаю в руках мотузку. Ми зараз привяжемо до неї  одне одного, при цьому прив’язуючи товариша, говоримо: Я хочу бути пов'язаний із тобою в одній команді, тому, що…»

-          Важко виконувати цю вправу? Для чого ця вправа?
Висновок: ви навчаєтесь в одному класі і з’єднані між собою невидимими зв’язками. Коли ця мотузка розривається – виникають різні непорозуміння і конфлікти. Така мотузка має бути для вас підтримкою, повагою, розумінням

Вправа «Танець з папірцями»
Мета: створити атмосферу позитиву, сприяти подальшій взаємодії учасників.
  Розбийтеся на пари. Візьміть клаптики паперу, притисніться чолом один до одного так, щоб між ними був папір. За моєю командою ви  повинні: рухатися по кімнаті, танцювати, присідати, навіть бігати, але так, щоб папір не впав на підлогу.

Руханка   «Атоми і молекули»
 Всі ви знаєте, що атоми хаотично рухаються. Зараз кожен із вас буде атомом і поки я кажу : «Атоми, атоми» ви рухаєтесь (стрибаєте, бігаєте, стоїте на одній нозі), але тільки я скажу : «молекула із двох атомів (чи трьох чи чотирьох) ви об’єднуєтесь в молекули і швидко робите тільки один вид рух (домовляєтесь)

Психолог запитує, чи сподобалась гра і просить подумати, як було частіше: чи учень виконував те, що робили інші, чи інші робили те, що робив він .

Вправа «Світ цінностей класу»
Мета: усвідомити цінності – свої та інших учасників.
       Кожен записує п’ять найважливіших речей у  житті вашого класую  Зачитування відбувається по черзі.(прикріплюються стікери на дошку)
-    Які цінності були спільними?

Вправа «Все найкраще для тебе» (сидячі в колі)
На листочках напишіть своє імя. Потім ви передаєте листочки і пишете іншому щось гарне, добре, що хочете побажати .

Вправа Рефлексія
Що сподобалось на тренінгу? Що нового дізнались про свій клас? Що не сподобалось? Яка вправа була найцікавіша?