Щорічно в Україні з 25 листопада по 10 грудня проводиться Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства», яка з 1991 року підтримується міжнародною спільнотою.
Ініціатори обрали датою початку акції 25 листопада — Міжнародний день боротьби з насиллям у ставленні до жінок та датою її завершення — 10 грудня — Міжнародний день захисту прав людини. Акція в нашій школі розпочалася з тренінгу "Дружні взаємини в колективі" ( 5 клас)
Ініціатори обрали датою початку акції 25 листопада — Міжнародний день боротьби з насиллям у ставленні до жінок та датою її завершення — 10 грудня — Міжнародний день захисту прав людини. Акція в нашій школі розпочалася з тренінгу "Дружні взаємини в колективі" ( 5 клас)
Тренінг
Дружні взаємини в колективі
Тренінг для учнів проводиться з
метою формування в учнів навичок спілкування з однолітками та формування
сприятливого соціально-психологічного клімату в учнівському колективі.
Мета: формування в учнів навичок толерантного спілкування з
ровесниками, розвиток групової згуртованості, формування навичок розв’язання
конфліктів.
Обладнання: опора «Правила роботи під час тренінгу», мотузка,
олівці, маркери, ватмани, стікери
Хід тренінгу
Вступне слово психолога – Що таке тренінг?
Вправа Знайомство
Учень називає своє ім’я, на першу літеру імені називає
характерну якість (Аліна – активна, Катя – красива, Сергій - серйозний)
Вправа «Правила»
(Обговорення запропонованих правил,
учні додають свої)
Вправа «Очікування» ( свідомо випускається на першому занятті).
Вправа «Ідеальний клас»
Клас об’єднується у дві групи (вибирають кольори: синій, зелений)
які отримують завдання: уявити і презентувати іншим ідеальний клас в певний час
чи при певних обставинах. Презентації готуються у вигляді колажів з усним
коментарем.
Теми презентацій:
- Ідеальний клас після уроків
- Ідеальний клас на перерві
Учні працюють у групах біля столів з канцтоварами; готують колажі і
домовляються про порядок презентації, розподіл ролей і т.п. Можна заздалегідь
приготувати також вирізки з дитячих та молодіжних газет чи журналів ( фото,
малюнки різних ситуацій) і запропонувати учням використати їх у колажах.
Тренер обходить групи,
консультує, допомагає.
Презентації груп відбуваються за попередньо встановленим порядком.
Колажі кріпляться у вигляді виставки в
попередньо приготованому психологом місці (дошка).
Психолог пропонує обговорити те, що відбулося, за наступними запитаннями.
- Який образ класу вам сподобався
найбільше? Чому?
-
Що ви готові робити заради дружби в класі?
Вправа Мотузка
Психолог: я тримаю в руках мотузку. Ми зараз
прив’яжемо до неї одне одного, при цьому прив’язуючи товариша,
говоримо: Я хочу бути пов'язаний із тобою в одній команді, тому, що…»
-
Важко виконувати цю вправу? Для чого ця вправа?
Висновок: ви
навчаєтесь в одному класі і з’єднані між собою невидимими зв’язками. Коли ця
мотузка розривається – виникають різні непорозуміння і конфлікти. Така мотузка
має бути для вас підтримкою, повагою, розумінням
Вправа «Танець з папірцями»
Мета: створити атмосферу
позитиву, сприяти подальшій взаємодії учасників.
Розбийтеся на пари. Візьміть клаптики паперу, притисніться чолом один до
одного так, щоб між ними був папір. За моєю командою ви повинні: рухатися по кімнаті, танцювати,
присідати, навіть бігати, але так, щоб папір не впав на підлогу.
Руханка «Атоми
і молекули»
Всі ви знаєте, що атоми хаотично рухаються.
Зараз кожен із вас буде атомом і поки я кажу : «Атоми, атоми» ви рухаєтесь (стрибаєте,
бігаєте, стоїте на одній нозі), але тільки я скажу : «молекула із двох атомів
(чи трьох чи чотирьох) ви об’єднуєтесь в молекули і швидко робите тільки один
вид рух (домовляєтесь)
Психолог запитує, чи сподобалась
гра і просить подумати, як було частіше: чи учень виконував те, що робили інші,
чи інші робили те, що робив він .
Вправа «Світ
цінностей класу»
Мета: усвідомити цінності – свої та інших учасників.
Кожен записує п’ять найважливіших речей
у житті вашого класую Зачитування відбувається по черзі.(прикріплюються
стікери на дошку)
- Які цінності були
спільними?
Вправа «Все найкраще
для тебе» (сидячі в колі)
На листочках напишіть своє ім’я. Потім ви передаєте листочки і
пишете іншому щось гарне, добре, що хочете побажати .
Вправа Рефлексія
Що сподобалось на тренінгу? Що
нового дізнались про свій клас? Що не сподобалось? Яка вправа була найцікавіша?