понеділок, 18 травня 2020 р.

День памяті жертв геноциду (7 клас)



Інформаційна хвилинка для учнів 7 класу
ДЕНЬ ПАМ'ЯТІ ЖЕРТВ ГЕНОЦИДУ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО НАРОДУ

 Саме 18 травня 1944 року розпочалася операція з депортації кримських татар. Під час головної хвилі депортації 18-20 травня було виселено 180 014 осіб.
О 3 годині ранку 32 тис. співробітників НКВД підіймали з ліжок цілі родини. 
 - Коли я закінчила 3 класи, почалася війна, продовжити навчання мені так і не довелося. Коли почалася депортація, батька з нами не було, він воював на фронті. Маму і нас - шестеро дітей солдати викинули з будинку, ми так і не встигли нічого із собою взяти, – пригадує Феріде Меджитова. 
– Голодні та роздягнені ми дісталися в Узбекистан... Дали нам маленький будиночок, де дах був нарівні з землею. Ми ледве вмістилися туди зі своєю сім'єю. 
  У 1944 році першим помер братик Решат, наступного року сестричка Мевіде. Мама день і ніч плакала і після смерті сестри прожила 3 дні… Пізніше мене розшукав батько, коли повернувся з фронту.
   Він ішов, покинувши вдома дружину і шестеро дітей, а залишилася у нього одна я.   Ці страшні роки хіба можна описати і розповісти? Я їх буду пам'ятати до кінця свого життя. 
Феріде Меджитова померла в 2008 році... 

  Депортація мала катастрофічні наслідки для кримських татар в місцях заслання. Протягом року до завершення війни від голоду, хвороб та виснаження загинуло понад 30 тис. кримських татар. Хіба таке можна забути та пробачити? 
   Із солідарністю та співчуттям до кримськотатарського народу...