середа, 19 жовтня 2016 р.

Розробка тренінгу "Твій вибір" (профорієнтація, 9кл)

   З метою допомоги учням  у визначенні своїх інтересів, як основи професійного визначення, поглиблення знань підлітків  про світ професій з учнями 9 класу 19 жовтня 2016р був проведений профорієнтаційний тренінг  «Твій вибір у світі професій». Учні виконали ряд цікавих вправ: «Зіпсований телефон», «Професія – най - най…», «Пакет-сюрприз», «Назви професію» та інші. По завершенню тренінгу учні зробили висновок, що до вибору професії слід підходити відповідально і пам’ятати про формулу: «Хочу. Можу. Треба»




Тренінг
«Твій вибір у світі професій»

Мета: формувати уявлення учнів про важливість вибору професії; розробити алгоритм вибору професії та рекомендації для випускників.
Обладнання: плакат «Дерево очікувань», стікери, маркери, 4 не прозорі пакети, яблуко, цибулина, пляшечка з водою

ХІД ЗАНЯТТЯ
Привітання
Обговорення правил роботи у групі
«Дерево очікувань»
Гра «Зіпсований телефон
Мета: активізувати увагу, розвинути навички активного слухання.
            Учасники утворюють ланцюжок. Тренер каже на вухо найближчому учаснику речення з 5 слів (наприклад: «Тема сьогоднішнього заняття дуже цікава») учасник має передати речення (як почув і зрозумів) наступному і так далі..

 Вступ 
  Ви знаєте дві умови правильного вибору професії: «хочу», «можу»,  але є ще й третя умова – «треба». Саме про «треба»  ми і поговоримо на нашому занятті. «Треба» - потреби ринку праці в кадрах. Щоб зробити правильний вибір, потрібно обов’язково знати про актуальні професії на ринку праці.

Вправа «Най-най…»
            Зараз я вам запропоную деякі незвичайні характеристики професій, а ви назвете, які, на вашу думку, найбільше відповідають поданій  характеристиці.
            Наприклад:
Найсолодша професія –
Найсмішніша професія –
Найзеленіша професія –
Найгрошовитіша професія –
Найбалакучіша професія –

 Вправа «Пакет»
Мета:вчити учнів правильно приймати рішення, враховувати всі «за» і «проти».
            Трьом учасникам пропонують вибрати по одному з чотирьох пакетів. У першому пакеті – яблуко, у другому – цибулина, у третьому – пляшка з водою, четвертий порожній. Ніхто з дітей не знає, що в пакетах. Спостерігачі можуть давати  поради на рахунок вибору. Коли діти зроблять свій вибір починається обговорення:
  • Чому ви вибрали цей пакет?
  • Чого вам бракувало, щоб прийняти рішення?
  • Що ви відчули, коли відкрили пакет?
  • Яві були наслідки і чи були вони приємними для вас?
   Після обговорення зробіть висновок, що для прийняття рішення потрібно мати достатню кількість інформації, а у часники її не мали. Тому що вони робили свій вибір, керуючись тільки інтуїцією та порадами інших. А це привело і до розчарувань. Слід наголосити на тому, що для прийняття правильного рішення потрібна достатня кількість інформації. Тому, обираючи професію, потрібно мати інформацію не тільки про «хочу», «можу», а й володіти про інформацією про «треба», про потреби ринку праці. Якщо враховувати тільки «хочу» і «можу», можна обрати професію, яка не дасть реалізувати себе.

 Мозковий штурм «Порадь мені, як обрати професію»
 Мета: узагальнити знання дітей, перевірити рівень знань, дати їм самим  уже частково шляхи вибору професії, зробити цей процес продуманим і послідовним .
  Учнів об’єднують у дві групи, їм пропонують скласти порадник «Як правильно обрати професію?». Діти роблять записи, потім презентують їх.

А зараз ми познайомимося з порадами, які дають фахівці.
Обговорення
  • Що спільного у порадах фахівців і нашій пам’ятці?
  • А що дізналися нового?
    Таким чином, ми розглянули три умови, які обумовлюють і обґрунтовують вибір професії. Вони взаємно пов’язані, і врахування одних без інших не гарантує успішного вибору професії.

Профорієнтаційна гра «Вгадай професію»
   Клас поділяється на дві команди. Перша команда загадує професію і потім за до­помогою іменників та прикметників характеризує її. Друга команда відгадує.
По­тім учні міняються ролями. Перемагає той, хто вгадає задуману професію.
Тренер наголошує на тому, що  вони намагаються вгадати професію, аналізуючи певні її ознаки, тобто класифікує отримані відомості. І це вам допомагає  виконати завдання. Так само ми теж  познайомимось із загальноприйнятою класифікацією професій, яку розробили вчені. У світі існує понад 40 тисяч професій. У такому різноманітті складно орієнтуватись. Тому вчені умовно об'єднали усі професії у п'ять груп-типів. Головною  у  класифікації був обраний предмет праці. Тобто та робота на яку фахівець витрачає фізичні та інтелектуальні зусилля.

Підведення підсумків заняття. Рефлексія.