9 клас дистанційне навчання

ТИЖДЕНЬ: 25 - 29 травня
Вітаю учнів 9 класу з фінішним тижнем навчання в школі!
ВИ -  гарно працювали протягом дистанційного навчання!
ЩИРО ВАМ ДЯКУЮ!  

27, 28 травня
БІОЛОГІЯ
Узагальнення . 
1. Опрацюйте матеріал на с. 248-249 підручника - Основні властивості живих систем. 
2. Чекаю  проектів від декількох учнів, які їх ще не здали :):)

ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я
28 травня
Пригадайте ПРАВИЛА з техніки безпеки під час канікул! Бережіть себе!

Гарного літа та ВДАЛОГО вступу до обраного закладу!!!

➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
 ТИЖДЕНЬ: 18 - 22 травня
БІОЛОГІЯ  та  ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я
20-21 травня
Шановні випускники! На цьому тижні пропоную ВАМ виконати всього ДВА завдання:
1) Здаєте свої проекти з біології  (Д/З від 30.04!!!)

2) Проходите урок про коронавірус (виконуєте завдання, надсилаєто фото та скріни і отримуєте оцінки з біології та основ здоров'я!)

           В цьому році ви понад два місяці  навчалися вдома.  Причина вам всім добре відома - поширення світом нового вірусу. 



А незабаром - літні канікули... та вибір подальшого шляху...
 Карантинні заходи (сподіваємось на краще!) поступово будуть послабляти. Але нам прийдеться вчитися жити за новими правилами .
Для кращого розуміння вами серйозності цієї хвороби, нових знань про неї та практичних дій під час пандемії пропоную ВАМ сьогодні провести урок  на цю тему! 
(урок розроблений за матеріалами ГО “Смарт освіта” та Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) в Україні за підтримки Міністерства освіти і науки)

  На вас чекають цікаві завдання, вправи. Не забудьте мені переслати скріни та фото ВСІХ виконаних завдань! (оцінка БУДЕ!)


Завдання 1. Оберіть твердження, що характеризують усі віруси. Виконане завдання надішліть учителю. (Орієнтовний час на виконання завдання — 5 хв) 
А) Вони заражають живі клітини
Б) Основна їхня мета – реплікуватися, робити копії
В) Усі віруси мають поверхневі булавовидні виступи, що нагадують фігуру сонячної корони
Г) Допомагають виживати клітинам господаря, в якому паразитують
Д) Походять з однієї частини світу

Розгляньмо детальніше віріон SARS-CoV-2. Згадуємо, що віріон – це вірусна частинка. Виконайте, будь ласка, наступне завдання. 

Завдання 2. Доведіть, що віруси – облігатні внутрішньоклітинні паразити. Виконайте завдання письмово та надішліть фото  зошита  

 Завдання 3. Розгляньмо детальніше віріон нового коронавірусу. Згадаймо, що віріон — це вірусна частинка. Виконайте, будь ласка, інтерактивне завдання 2 «Збери віріон» на навчальній сторінці НУШ (перейдіть за посиланням!) та зробіть скриншот екрана після завершення завдання,  надішліть  його


Розглядаючи будову віріона, можемо знайти пояснення одного з ключових правил профілактики COVID-19 – мити руки з милом та водою щонайменше 20 секунд. Тож із чим це пов’язано?
 Завдання 4 .Розгляньте малюнки нижче.  Самостійно з’ясуйте, що відбувається з вірусом під час миття рук із милом?




Отже, мити руки з милом та водою – це дієвий спосіб вплинути на вірус.
Якщо немає можливості помити руки з милом, обов’язково скористайтеся антисептиком, вміст спирту в якому щонайменше 60%. Дія антисептика схожа на дію мила, однак антисептики не змивають бруд зі шкіри і можуть бути менш ефективними, якщо, наприклад, руки спітніли. Окрім того, варто часто протирати антисептиком гаджети і поверхні, яких постійно торкаєтесь. 

Узагальнимо важливі правила, щоб запобігти COVID-19:
Часто мийте руки з милом і водою (не менше 20 секунд) і користуйтеся спиртовмісними засобами для дезінфекції рук.
- Кашляйте або чхайте у згин ліктя або прикривайте рот і ніс серветкою, яку одразу викидайте, а не долонями (кашльовий етикет). Чому не долонями? Тому що після цього ми торкаємося поверхонь, наприклад, пульта телевізора, ручки дверей чи візочка в супермаркеті, і можемо передати вірус іншим людям, які також їх торкнуться.
- Не торкайтеся очей, носа і рота, наскільки це можливо.
- Дотримуйтеся дистанції 1,5-2 метри з людьми.
- Уникайте скупчення людей.
- Повноцінно харчуйтеся, висипайтесь і намагайтеся не перевтомлюватися.
- Дезінфікуйте спиртовмісним розчином усі поверхні і предмети, до яких часто торкаєтесь. Наприклад, кухонні і робочі столи, мобільний або стаціонарний телефон, пульт телевізора, клавіатура і екран комп’ютера, планшет.
Важливо: у ситуації з COVID-19, якщо у вас чи родичів підвищиться температура, з’явиться кашель та / або утруднене дихання, потрібно одразу телефонувати лікарю та обмежити контакти з близькими, щоб захистити їх. Прийти до медичного закладу, якщо у вас немає симптомів, що загрожують життю, може бути небезпечно: у лікарні завжди є небезпека зараження – як для вас, так і ви можете заразити когось із відвідувачів або персоналу.
Правила, яких пропонують дотримуватися, – науково обґрунтовані та рекомендовані Всесвітньою організацією охорони здоров’я для всіх країн.

Що особливого у проникненні вірусу SARS-CoV-2 в живі клітини? Про це ви дізнаєтеся, виконавши наступне завдання.
 Розгляньте малюнок нижче та підберіть назви з переліку до послідовних подій – від прикріплення віріона до клітини до виходу нового SARS-CoV-2.

А – окремі вірусні білки формують реплікаційний комплекс, щоб насинтезувати більше вірусних РНК;
Б – вірусні білки та РНК формують нові віріони в комплексі Гольджі;
В – нові віріони виходять із клітини-мішені;
Г - S-білок зв’язується з ACE2 (АПФ) – рецепторним білком, TMPRSS2 – фермент, трансмембранна протеаза, який допомагає віріону проникнути у клітину;
Д – Віріон вивільняє РНК;
Е – Вірусна РНК залучається до білок-синтезувальної системи клітини, в результаті чого синтезуються саме вірусні білки, а не білки клітини.

Важливо підкреслити, що після інфікування новий коронавірус активно розмножується в горлі та верхніх дихальних шляхах. У більшості людей COVID-19 мине, як звичайна застуда. У деяких буде двостороннє запалення легень, спричинене COVID-19. Запалення легень небезпечне тим, що всі органи і системи перестають отримувати достатньо кисню і виснажуються. Саме тому важливим показником є рівень насичення крові киснем. Якщо цей рівень падає до 94 (побачити це можна за допомогою приладу, що фіксується на пальці – пульсоксиметра, або за допомогою додатку в мобільному телефоні), людині потрібна киснева підтримка. Це не завжди підключення до апарату штучної вентиляції легень, киснева підтримка може починатися з подачі кисню через назальні канюлі – це такі трубочки в носі, які ви бачили в фільмах, або через маску. Розмноження вірусу супроводжується підвищеною температурою. Важливо пам’ятати, що на вірус не діють антибіотики. Але якщо людину з COVID-19 покладуть у лікарню і там до її захворювання додасться бактеріальна інфекція – то пацієнту даватимуть антибіотики.
Якщо у вас кашель, нежить, невелика температура і ваші симптоми не здаються вам серйозними, ви однаково можете заразити людей навколо. Тому вам дуже важливо залишатися вдома, щоб уберегти людей довкола себе. Соціальне дистанціювання вкрай важливе!
Щодня вчені дедалі більше дізнаються про SARS-CoV-2. Діагностика була зроблена завдяки тому, що китайські вчені відразу провели секвенування цього вірусу – дізналися послідовність нуклеотидів у його РНК – і опублікували цю структуру в науковій літературі. Завдяки цьому вчені з усього світу отримали оперативну можливість працювати над розробкою вакцини та ефективних ліків, яка зараз триває.



Як реагує наша імунна система на проникнення вірусної інфекції? 

Пригадайте та дізнайтеся більше, виконавши наступне завдання.
Завдання 5. Відповідь нашого організму на проникнення вірусів
Виконайте інтерактивну вправу № 4 (за посиланням)

 Карантин не убезпечує від захворювання, він дозволяє розтягнути інфікування максимально в часі, оскільки ми не можемо йому запобігти (вакцини немає). Ми розтягуємо його в часі для того, щоб не перевантажувати лікарні одномоментно великою кількістю пацієнтів і дати можливість якісно і ефективно надавати допомогу тим, хто її потребують.

Тепер ви вже знаєте чимало інформації про збудника хвороби COVID-19 – вірус SARS-CoV-2 – та розумієте важливість дотримання карантинних заходів і правил особистої гігієни. Але щодо цієї теми є чимало інформації, до якої потрібно ставитися критично та перевіряти. Виконайте наступне завдання.
Завдання 6. Міф чи правда?
Виконайте  вправу № 5 (за попереднім посиланням)
Зробіть скріншот (фото) результату та надішліть! 
Сьогодні світ зіткнувся з підступним ворогом. Але медики та науковці, озброївшись знаннями, об’єднавши зусилля, дедалі більше досліджують SARS-CoV-2. Перегляньте відео нижче, щоб дізнатися більше та систематизувати знання.





Пам’ятайте, від нас із вами залежить дуже багато. 

Щонайперше, важливо дотримуватись правил: обмежити контакти з людьми, мити руки і пильнувати за тим, як ви почуваєтесь. Якщо у вас кашель, нежить, температура — дотримуйтеся дистанції особливо ретельно, щоб не заразити інших.
Підтримуйте одне одного. Нашої підтримки особливо потребують люди, які захворіли на COVID-19, — захворіти може кожен із нас. Не забудьте написати їм підбадьорливі повідомлення або в телефонній розмові побажати швидкого одужання. Пам’ятайте, що хтось із ваших сусідів може захворіти і потребувати допомоги. За потреби, ви можете купувати для них продукти, ліки й залишати під дверима.
Критично ставтеся до інформації у ЗМІ або в соцмережах, перевіряйте факти. Хорошими джерелами інформації про COVID-19 є сайти Всесвітньої організації охорони здоров’я та CDC. Також актуальну інформацію можна дізнатися на сайті Міністерства охорони здоров’я України.

БУДЬТЕ ЗДОРОВІ!!!

Чекаю ваших робіт (фото та скріншоти, 6 завдань)! 

➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
 ТИЖДЕНЬ: 12 - 15 травня
БІОЛОГІЯ
14 травня
Продовжуємо сьогодні знайомитись із темою ГМО
Генетично модифіковані організми
1. Перегляньте відео "ГМО - погано це чи добре?"


2. За бажанням -  здійсніть САМОперевірку (НЕ на оцінку!) за посиланням (6 завдань):
join.naurok.ua код доступу: 773009
3. Виконайте тест НА ОЦІНКУ 
 https://vseosvita.ua/go    код доступу: fzm752
АБО перейдіть за посиланням: 

      https://vseosvita.ua/test/start/jgw122       


                                                    ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я

14 травня
Глобальні загрози, породжені діяльністю людини
1. Опрацюйте  матеріал § 29
2. Пройдіть тест (завдання доступні до 17.05  до 20 год. Час на виконання - 30хв.  Є - ОДНА спроба)
join.naurok.ua  код доступу: 771900


БІОЛОГІЯ
13 травня  
Основи генетичної та клітинної інженерії
1. Опрацюйте  матеріал § 57 -58, можете використати відео-урок:



2. Висловіть власне міркування (письмово АБО можна записати голосове повідомлення) щодо клонування людини.
3. Продовжте роботу над проектом (Д/З від 30.04)

     
                                                 ➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 4 - 8 травня
БІОЛОГІЯ
7 травня
Огляд традиційних біотехнологій
1. Опрацюйте  матеріал § 56
2. Перегляньте цікаве відео про розробки біотехнології в Україні:
   
3. Продовжте роботу над проектом (д/з за 30.04, здача роботи  - 21.05)

ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я
7 травня
Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз
1. Перегляньте відео-урок або опрацюйте  матеріал § 27




2. Виконайте (усно!) завдання на с.194 

БІОЛОГІЯ
6 травня
Одомашнення рослин та тварин
1. Перегляньте відео-урок (14 хв)  або опрацюйте  § 55   

2. Виконайте  ОДНЕ завдання на вибір:
а) пройдіть тест (УВАГА:  є одна спроба! Завдання доступні до 8 травня, до 20 год)
join.naurok.ua  код доступу:  847972
б) творча робота (можна в електронному варіанті або на А-4) про вашу улюблену породу тварини (наприклад про собаку породи: ротвейлер, коллі,  шарпей, бульдог, такса, ретривер...; кота породи: сіамський, мейн-кун, сфінкс, персидський... Можна обрати породу будь-якої свійської тварини).  
    Бажаю успіху! Чекаю фото ваших робіт (до 8.05.20) !

➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
                                              ТИЖДЕНЬ: 27 - 30 квітня
                                                        БІОЛОГІЯ
                                                          30  квітня
                     Розпочинаємо вивчення останньої теми в році! :)

          Тема "Біологія як основа біотехнології та медицини" - 7 год
                            Поняття про селекцію
1. Опрацюйте  § 54 або перегляньте відео-урок (13 хв):
 2.До 21 травня оберіть тему та виконайте дослідницько-творчу роботу (проект на листах А-4; плакат; презентація; буклет, ментальна карта тощо). РОБОТИ мають бути авторські (тобто ВАШІ!, а не запозичені з Інтернету). Ця робота вплине на вашу тематичну :):)
Теми (на вибір):    
 - Біотехнологія, її методи та значення
- Генетично модифіковані організми (ГМО): порятунок чи загибель людства? 
- Клітинна інженерія та її досягнення  
- Біологія як основа медицини
- Одомашнення рослин та тварин
- Породи свійських тварин
тощо   



                                                         ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я
30 квітня
Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ
Робимо підсумок вивчення теми, проходимо тест (і це ВСЕ на сьогодні!)
Тест доступний до 2 травня до 20 год ( є ОДНА спроба проходження!)
join.naurok.ua    код доступу: 593126


                                                          БІОЛОГІЯ
                                                           29  квітня
Шановні випускники! У нас сьогодні  - друга (і ОСТАННЯ) контрольна робота в цьому навчальному році! Тому:
1. Повторюємо тему 8 (§48-53)
2. Виконуємо контрольну роботу - УВАГА!  Контрольна робота  - у вигляді тестів (їх 22, але вони НЕ важкі). У Вас буде ОДНА спроба їх виконати (тому не виходьте з тестів, зробивши декілька помилок!). Термін - до 4 травня, до 20 год (чотири вихідні дні!)
join.naurok.ua код доступу: 117560

Бажаю успіхів!
                                                     
    
                                                        
ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я
30 квітня
Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ
Робимо підсумок вивчення теми, проходимо тест (і це ВСЕ на сьогодні!)
Тест доступний до 2 травня до 20 год ( є ОДНА спроба проходження!)
join.naurok.ua    код доступу: 593126


            ➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
                                            ТИЖДЕНЬ: 21 - 24 квітня
ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я
23  квітня
Профілактика вроджених вад
1.     Опрацюйте матеріал §24
2. В зошит (тезами) випишіть профілактичні заходи, які потрібно вжити, щоб народити здорову дитину

БІОЛОГІЯ
22  квітня
Вітаю, 9 -класників із ДНЕМ ЗЕМЛІ!
Сьогоднішня тема - якраз до цього дня:):) 
Більшість з вас назвуть заповідники Херсонської області. Але: хто заснував "Асканію-Нову"? Який птах та рослина є її символами? Хто нині керує заповідником? Не знаєте? Отож, працюємо!
Основні заходи щодо охорони навколишнього середовища
1.     Опрацюйте матеріал §53 (с.221-223)
2. Перегляньте відео Червона книга України (10хв): 
3. Уважно перегляньте відео про степовий заповідник "Асканія Нова" (3 хв) 
Дайте відповіді (письмові) на запитання:
а)  який птах зустрічав журналістку?
б) яких тварин в сюжеті названо "іммігрантами"?
в) назвіть прізвище директора заповідника 
г) яку тварину годувала хлібом журналіст?
д) що означає, в перекладі з тюркського, "Чапельський під"?
https://www.youtube.com/watch?v=OJFLVFLa8tk
4. Заповніть таблицю Природо-заповідний фонд Херсонської області
Назва
Категорія
Розташування
(райони)
Рослини,
тварини
(назви видів)
Асканія –Нова



Чорноморський



Олешківські піски



Парк ім. С. Фалдзінського



Джарилгацький




 (категорії: заповідник, заказник, національно-природний парк, пам'ятка природи тощо)                           
                                  Чекаю ваші відповіді (фото) -  на Viber



                                                           
БІОЛОГІЯ
23  квітня
Шановні 9-класники! Ви плідно працювали протягом двох неділь на уроках біології. На слідуючому тижні у нас - Контрольна робота за підсумками вивчення  теми. Тому, ви тільки ПОВТОРЮЄТЕ ТЕМУ  (§48-53)
(письмових завдань на оцінку НЕ ЗАДАЮ! :):)  


            ➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 13 - 17 квітня
БІОЛОГІЯ
16 квітня
Захист і збереження біосфери
1.     Опрацюйте матеріал §53 (с. 218-220) , перегляньте відео-урок (перших 7 хв!)
2. Творче завдання (можна виконати в зошит, альбомний листок або слайди). Теми на вибір:
- Причини екологічної кризи 
- Шляхи подолання еко-кризи
- Плакат (можна електронний варіант, фото-колаж) або слайд ( ваш авторський! Не видавайте чуже за своє! ) "Збережи навколишній світ!"
  Фото - мені на Viber (або прикріплюєте у своєму класі)


ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я
16 квітня
Продовжуємо з вами говорити про дуже важливі речі 
в житті молодих людей - 
ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблеми людства
 1. Опрацюйте матеріал §25 та відео "ВІЛ/СНІД - міфи та реальність" (6хв):
2. Перевірте себе:  Пройдіть тестування за посиланням (НЕ забудьте вказати прізвище! Тест проходите ОДИН раз. ВСІ ваші спроби будуть плюсуватися і ділитися на кількість! Завдання доступні до 17 квітня, до 20 год)

join.naurok.ua код доступу:  240778


БІОЛОГІЯ
15 квітня
Готові до роботи, випускники? Тоді - відкриваємо зошити, записуємо:
П'ятнадцяте  квітня
Дистанційне навчання
Біосфера як цілісна система
1.     Опрацюйте матеріал §52 , перегляньте відео-урок (перших 5 хвилин!)
2. В зошит випишіть визначення:
- жива речовина це - ...
- функції живої речовини: _________,_________,__________
- біогеохімічний цикл - ...
3 Перевірте себе:  Пройдіть тестування за посиланням (НЕ забудьте вказати прізвище! Тест проходите ОДИН раз. ВСІ ваші спроби будуть плюсуватися і ділитися на кількість! Завдання доступні до 17 квітня, до 20 год)
join.naurok.ua код доступу: 216591





БІОЛОГІЯ
9 квітня
Тема уроку: «Стабільність екосистем та причини її порушення»
1.     Опрацюйте матеріал §51 та слайди презентації
2.  З допомогою презентації (або підручника) в зошиті запишіть біо- словничок:
- властивості екосистеми (цілісність, стійкість і т.д.) 
- сукцесія
- первинна сукцесія
- вторинна сукцесія 

2.     Виконайте завдання  на вибір:  А) або Б)
 А) Пройдіть тестування за посиланням (НЕ забудьте вказати прізвище! Тест проходите ОДИН раз. Завдання доступні до 10 квітня, до 20 год)
можна зайти ще так: сайт join.naurok.ua    код доступу 446599
Б)  Якщо не пройшли тестування: виконайте завдання №11-15 (с.223-224 підручника) та надішліть фото

 ОСНОВИ  ЗДОРОВЯ
9 квітня
Шановні 9-класники! Сьогодні ми з вами розглянемо  НАДзвичайно важливу тему для вашого майбутнього життя та здоровя!

Тема уроку: «Запобігання ІПСШ. Засоби контрацепції»
Цікаво? Тоді - навчаймося! 
1.     Опрацюйте матеріал підручника с.164 та перегляньте відео за посиланням:
-         Інфекції, що передаються статевим шляхом:
-         Як працюють контрацептиви? :
2.     Виконайте завдання :
 Пройдіть тестування за посиланням (НЕ забудьте вказати прізвище! Тест проходите ОДИН раз. Завдання доступні до 11 квітня, до 20 год)

можна зайти ще так: сайт join.naurok.ua    код доступу   905709



БІОЛОГІЯ
8 квітня
Тема уроку: Біотичні, абіотичні та антропогенні фактори

1.     Прочитайте § 50  та перегляньте відео-уроки (8-10 хвилин) про екологічні фактори за посиланнями:

3.     Виконайте завдання :
 Пройдіть тестування за посиланням (НЕ забудьте вказати прізвище! Тест проходите ОДИН раз. Завдання доступні до 10 квітня, до 20 год):
можна зайти ще так: сайт join.naurok.ua    код доступу 507530

Завдання на період 30 березня - 3 квітня

БІОЛОГІЯ 

Тема " Екосистема. Різноманітність екосистем" (1 квітня)
1. Опрацюйте матеріал підручника § 48 та слайди





2. Виконайте  завдання (на оцінку) та пришліть фото (зошита) мені  на Viber :
1) Вправа "Встанови відповідність"
а)
Вчений
Внесок в науку екологію
1.  Е.Геккель
А) запропонував поняття «екосистема», є засновником екології угрупувань
2. К.А.Мебіус
Б) запропонував термін «екологія»
3. А.Тенслі
В) ввів в науку поняття «біоценоз», один з засновників екології
4.В.М. Сукачов
Г) запропонував поняття «біогеоценоз», дослідник рослинних угрупувань

б) 
Частина екосистеми
Складові
А) Абіотична
Б) Біотична
1.     Кліматичний режим
2.     Видове різноманіття
3.     Вологість
4.     Рослини
5.     Режим освітлення
6.     Тварини
7.     Неорганічні речовини, що включаються в кругообіг
8.     Бактерії


2) Назвіть методи науки екології (тезами в зошит)


Тема "Харчові зв'язки,потоки енергії та колообіг речовин" (2 квітня)

1. Опрацюйте матеріал підручника § 49 та ілюстративний 





                              
                                      Вчимось розв'язувати задачі з екології!
Задача: За правилом екологічної піраміди визначте, яка маса планктону потрібна, щоб виросла пара судаків по 4 кг кожний?
Розв'язок:
1) Складаємо ланцюг живлення (враховуємо,  що судак - риба хижак):
планктон - рослиноїдні риби - судак
2) користуючись правилом екологічної піраміди : на кожному попередньому трофічному рівні кількість біомаси в 10 раз більша ніж на наступному, визначаємо масу планктону:
планктон - рослиноїдні риби - судак
400 кг             40 кг                    4 кг
3) визначаємо масу для пари судаків: 
планктон - рослиноїдні риби - судак
800 кг                 80 кг              2 х4 = 8 кг 
Відповідь : щоб виросла пара судаків по 4 кг потрібно 800кг планктону

2. Виконайте завдання (на оцінкута пришліть фото (зошита) мені  на Viber   : 
1) Вправа "Встанови відповідність" 
1.Продуценти
2.Консументи
3.Редуценти
А. популяції гетеротрофних організмів, які в процесі життєдіяльності розкладають мертві органічні речовини до мінеральних
Б. популяції автотрофних організмів, здатних синтезувати органічні речовини з неорганічних.
В. популяції гетеротрофних організмів, які живляться готовою органічною речовиною, синтезованою автотрофами.
 2) Розв’яжи задачу та обери правильний варіант
Користуючись правилом екологічної піраміди розрахуй, яка маса рослинності потрібно, щоб в екосистемі виросло два вовки  масою 22 кг. 
А. 2200 кг;        Б. 4400 кг;        В. 220 кг;        Г 440 кг
3) Розв’яжи задачу
Користуючись правилом екологічної піраміди, визначте яка маса водоростей потрібна, щоб  у морі виріс і міг існувати один дельфін, масою 400кг (ланцюг живлення складіть самостійно)

ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я
Тема "Репродуктивне здоров'я молоді. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків" (2 квітня)
1. Опрацюйте матеріал підручника §23 (с. 162-164) та ілюстративний 



2. Виконайте завдання (на оцінку) та пришліть фото (зошита) мені  на Viber   ::
Обміркуйте запитання та дайте відповідь на них (можна - тезами, схемою)
1)
2) 


Завдання на період 16 - 20 березня

                                                  БІОЛОГІЯ
Тема "Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти. Віруси" 
1) опрацюйте матеріал підручника § 45-46
2) перегляньте відео-урок 

Тема "Огляд основних еукаріотичних таксонів"
1) Опрацюйте матеріал підручника § 47
2) заповніть порівняльну таблицю в зошит


Рослини
Тварини
Гриби
Віруси
Наука, що їх вивчає




Способи живлення




Типи розмноження




Особливості будови (клітини)





3) Виконайте тестові завдання №1-10 на с 201 підручника (письмово, в зошит)
    
                     


                         

      ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я
Тема "Цінність родини. Готовність до сімейного життя"
1) опрацюйте матеріал підручника § 22
2) створіть "Герб родини" (с. 156 підручника) в зошит або на листок