8 клас дистанційне навчання

ТИЖДЕНЬ: 25 - 29 травня
БІОЛОГІЯ
27 травня
Узагальнення. Цілісність організму людини
1. Опрацюйте матеріал на с. 281-283 підручника


ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
27 травня
Підсумковий урок
Пройдіть підсумкове тестування (завдання доступні до 28.05 до 20 год)

join.naurok.ua код: 5942588

БІОЛОГІЯ
25 травня
Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров'я 
1. Прочитайте матеріал § 62 АБО  перегляньте урок до теми: 
2. Здійсніть САМОперевірку - дайте УСНІ відповіді на запитання с. 279

➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤

ТИЖДЕНЬ: 12 - 15 травня
БІОЛОГІЯ
20 травня
Запліднення. Ембріональний період розвитку людини
1. Прочитайте матеріал § 61, перегляньте анімацію  про  процес запліднення (6 хв) та навчальний матеріал до теми:


2. Перевірте рівень засвоєння теми (завдання відкриті до 23.05, до 20 год. Є ОДНА спроба проходження!):

join.naurok.ua код 437416


БІОЛОГІЯ
18 травня
Розпочинаємо вичення останньої теми в цьому навчальному році - "Розмноження та розвиток людини"
Тема уроку: Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини



1. Опрацюйте матеріал § 59-60 та перегляньте навчальне відео:


ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
20 травня
 Шановні учні 8 класу та їх батьки! 
           В цьому році ви понад два місяці  навчалися вдома.  Причина вам всім добре відома - поширення світом нового вірусу. 



А незабаром - літні канікули. Карантинні заходи (сподіваємось на краще!) поступово будуть послабляти. Але нам прийдеться вчитися жити за новими правилами ...
Для кращого розуміння вами серйозності цієї хвороби, нових знань про неї та практичних дій під час пандемії пропоную ВАМ провести урок на цю тему! Учні, залучайте СВОЇХ батьків!
(урок розроблений за матеріалами ГО “Смарт освіта” та Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) в Україні за підтримки Міністерства освіти і науки)

  На вас чекають цікаві завдання, вправи. Не забудьте мені переслати скріни та фото ВСІХ виконаних завдань! (оцінка БУДЕ!)
Завдання 1. Розгляньте, будь ласка, малюнок.  Ви бачите зображення фортеці та її ворогів – подивіться уважно на картинки та складіть коротеньку розповідь, залучивши максимальну кількість героїв малюнка. Розрахуйте час на виконання завдання так, щоб цю історію можна було розповісти однокласникам за одну хвилину, й запишіть її до робочого зошита. 
Виконане завдання надішліть мені (фото!)

  Сьогодні світ охопила пандемія захворювання COVID-19, спричиненого одним із представників вірусного царства. Пандемія – це поширення захворювання у світових масштабах. Щоб детальніше ознайомитися з новим типом коронавірусу, розгляньмо спочатку загальні особливості вірусів. Виконайте, будь ласка, наступні завдання.

Завдання 2. Порівняйте віруси та бактерії
Завдання 3. Зберіть віріон SARS-CoV-2
Перейдіть за посиланням та виконайте завдання №2, 3 


Надішліть мені скріни (фото) екрану (обох виконаних завдань)
Отже, віруси – це неклітинні інфекційні агенти, яким для розмноження потрібна клітина. Віріон – це вірусна частинка. На наступному етапі ознайомимося з віріоном збудника хвороби COVID-19.
  Але навіть такого підступного ворога можна подолати! Для цього потрібно мити руки. Як вірус і миття рук пов’язані між собою? Мило розчиняє ліпідну (жирову) мембрану, і вірус руйнується, як картковий будинок, і "гине", а точніше – стає неактивним. Мило перешкоджає взаємодії між вірусом і поверхнею шкіри, і вірус відшаровується. Мило руйнує структуру вірусу, адже розчиняє його "жирну" зовнішню стінку. Саме тому слід часто мити руки! Пам’ятайте, що миття має тривати не менше 20 секунд. Це час, за який відбувається взаємодія молекул мила з молекулами мембрани вірусу.
  Вчені також наголошують, що чим вища температура води, тим ефективніша така взаємодія.

Про COVID-19 накопичилося вже багато міфів. Спробуймо разом розібратися, де міф, а де – правда. Виконайте, будь ласка, наступне завдання.

Завдання 4. Зіграйте у гру “Міф чи правда”, щоб дізнатися більше про захворювання та критично оцінювати інформацію.

Перейдіть за посиланням та виконайте завдання № 4  

 Скрін результату - надішліть мені!

   Сьогодні світ зіткнувся з підступним ворогом. Але медики та науковці, озброївшись знаннями, об’єднавши зусилля, дедалі більше досліджують SARS-CoV-2. 
Перегляньте відео нижче, щоб дізнатися більше та систематизувати знання.



Завдання 5. Розгляньте  постер нижче. Яких із цих рекомендацій ви вже дотримуєтеся? (запишіть в зошит та надішліть мені фото!)


  Пам’ятайте, від нас із вами залежить дуже багато. Щонайперше, важливо дотримуватись правил: обмежити контакти з людьми, мити руки пильнувати за тим, як ви почуваєтесь. Якщо у вас кашель, нежить, температура — дотримуйтеся дистанції особливо ретельно, щоб не заразити інших.
  Підтримуйте одне одного. Нашої підтримки особливо потребують люди, які захворіли на COVID-19, — захворіти може кожен із нас. Не забудьте написати їм підбадьорливі повідомлення або в телефонній розмові побажати швидкого одужання. Пам’ятайте, що хтось із ваших сусідів може захворіти і потребувати допомоги. За потреби, ви можете купувати для них продукти, ліки й залишати під дверима.
  Критично ставтеся до інформації у ЗМІ або в соцмережах, перевіряйте факти. Хорошими джерелами інформації про COVID-19 є сайти Всесвітньої організації охорони здоров’я та CDC. Також актуальну інформацію можна дізнатися на сайті Міністерства охорони здоров’я України та сайті Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
Використайте карантинний час на відкриття нових талантів та спілкування із сім’єю.

Будьте ЗДОРОВІ!
Чекаю ваші фото та скріни (5 завдань!) 
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 12 - 15 травня
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
13 травня
Інформаційна безпека. Вплив засобів масової інформації 
на здоров'я і поведінку
1. Опрацюйте с. 173-174  § 28  та слайди 
2. В зошиті зробіть конспект з теми (у вигляді малюнків, схем-опор; піктограм, коміксів тощо)




                                     



БІОЛОГІЯ
13 травня
Учні 8 класу! Сьогодні тема уроку - та ж сама. Оскільки ВИ її не пройшли... 
Дуже сподіваюсь, що сьогодні ви, плідно попрацюєте. 
Ендокринна система . Залози 
1. Опрацюйте § 54 - 55 , перегляньте відео до теми:

2. Продовжте заповнення таблиці в робочих зошитах (та надішліть мені фото роботи!)
Залоза
Гормони, які вона
виробляє
Вплив на організм
Гіпофіз


- гормон росту
-  гонадотропні гормони
- вазопресин

- окситоцин 

- регуляція роботи залоз
-  розвиток організму
-  розвиток статевої системи
- регулює реабсорбцію води в нирках
- стимуляція матки під час пологів
Епіфіз


Щитоподібна залоза


Вилочкова залоза


Надниркові залози


Підшлункова залоза





➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 4 - 8 травня
БІОЛОГІЯ
6 травня
Розпочинаємо вивчення нової (і останньої) теми. Робимо запис в зошит:
Тема 8. Ендокринна система. 
Розмноження та розвиток людини  - 6 год
Шосте травня
Дистанційне навчання
Ендокринна система . Залози 
1. Опрацюйте § 55 , перегляньте відео до теми:

2. Продовжте заповнення таблиці в робочих зошитах (та надішліть мені фото)

Залоза
Гормони, які вона
виробляє
Вплив на організм
Гіпофіз


- гормон росту
-  гонадотропні гормони
- вазопресин

- окситоцин 

- регуляція роботи залоз
-  розвиток організму
-  розвиток статевої системи
- регулює реабсорбцію води в нирках
- стимуляція матки під час пологів
Епіфіз


Щитоподібна залоза


Вилочкова залоза


Надниркові залози


Підшлункова залоза






БІОЛОГІЯ
4 травня
УВАГА! Сьогодні у  нас - контрольна робота.
1.  Повторюємо (гарненько!) тему "Вища нервова діяльність" - § 47-52!
2. Виконуємо контрольну роботу у вигляді ТЕСТІВ (22 завдання). УВАГА! У вас буде ОДНА спроба пройти тести! (не виходьте одразу з тестів, зробивши помилку! Пройдіть, не поспішаючи їх до кінця). Завдання доступні до 10 травня до 20 год
join.naurok.ua  код доступу: 708358


У кого НЕ має доступу до онлайн-тестів!
виконуєте  завдання на окремому подвійному листочку, з підписом:
 Контрольна робота 
з теми "Вища нервова діяльність"
учня (учениці) 8 класу
( прізвище та ім'я)



Виберіть правильні відповіді:

1.Умовні рефлекси

  а) не передаються за спадковістю;   б) незмінні;

в) постійно змінюються;  г) тимчасові.

2. Укажіть, чим утворена кора великих півкуль:

 а) тілами нейронів та їхніми короткими відростками;

 б) короткими відростками нейронів;

 в) довгими відростками нейронів;                  

 г) довгими та короткими відростками;

3. Кашель, чхання, кліпання очима — це рефлекси

а) умовні;   в) харчові безумовні;   б)орієнтувальні безумовні; г) оборонні безумовні.

4. Укажіть речовину, з якої утворена підкірка півкуль головного мозку:

а) лише біла речовина;    б) лише сіра речовина;  в) скупчення сірої речовини в білій;  г) скупчення білої речовини в сірій;
5. Система безумовних рефлексів, пов'язаних зі збереженням виду, називається
а) інтуїція;  б) іррадіація;    в) навички;  г) інстинкти.
6. Виділення слини при почутій розмові про смачну їжу — це
а) безумовний захисний рефлекс;  б) безумовний харчовий рефлекс;
в) умовний соматоруховий рефлекс; г) умовний натуральний рефлекс.
7. Якими рисами характеризується умовний рефлекс?
а) вроджений, тимчасовий, видовий
б) набутий, постійний, видовий
в) набутий, тимчасовий,індивідуальний
г) вроджений, постійний, видовий
8. Виберіть складові периферичної нервової системи:
а) стовбур головного мозку; б)   передній мозок;  в) спинний мозок;
г) черепно-мозкові нерви;
9. Якими рисами характеризується безумовний рефлекс?
а) вроджений, тимчасовий, видовий
б) набутий, постійний, видовий
в) набутий, тимчасовий,індивідуальний
г) вроджений, постійний, видовий
 10. Типи темпераменту людини — це
а) холерик   б) істерик;   в) флегматик;
г) неврастенік;  д) меланхолік; е) шизофренік;  є) сангвінік.
11. До ЦНС належить:
а) спинномозкові нерви;  б) спинний мозок.
12.Що є необхідною умовою для проведення збудження у нервовому волокні?
а) фізіологічна цілісність
б) наявність великої кількості відростків
в) відсутність відростків
г) наявність Са2+- іонів
13. Як класифікують синапси за способом передачі імпульсів?
а) хімічні та електричні   б) збуджувальні та гальмівні
в) аксо-соматичні та дендро-соматичні   г) дендро-дендритичні та дендро-соматичні
14. Установіть послідовність слиновидільного рефлексу
а) виділення слини  б) світло  в) харчовий центр, слиновидільний центр
г) зоровий центр
15. Установіть послідовність проходження нервового імпульсу по нейрону
а) тіло нейрона (сома)  б) аксон  в) дендрит г) синапс
16. Установіть послідовність процесів, що відбуваються при формуванні умовного рефлексу.
а) дія умовного подразника
б) встановлення звязку між відповідними ділянками мозку, що збуджуються при дії умовного та безумовного подразника
в) дія безумовного подразника
г) збудження відповідних ділянок мозку при дії умовного та безумовного подразника


ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
6 травня
Деструктивні угрупування.
Загроза тероризму
1. Опрацюйте § 27
2. Пройдіть тест за посиланням. Тест доступний до 8 травня, до 20 год 
join.naurok.ua код доступу: 821960
     
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
 ТИЖДЕНЬ: 21 - 24 квітня
БІОЛОГІЯ
29 квітня
Шановні 8-класники! У нас сьогодні - остання тема розділу. На слідуючий урок - контрольна робота ( у ваших же інтересах заробити поточні оцінки!) Записуємо в зошит:

Двадцять дев'яте квітня
Дистанційне навчання 
Біологічні основи психофізіологічної індивідуальності людини
1. Опрацюйте § 51
2. Продовжте заповнення таблиці в зошиті (надішліть мені фото)
Тип  ВНД
Темперамент
Опис
Жвавий
Сангвінік
Енергійні, наполегливі,
швидко перебудовуються,
оптимісти




3. Пройдіть цікавий тест  та визначте свій тип темпераменту (всього 10 запитань - "так чи ні")

Результат запишіть в зошит!



ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
29 квітня
Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі
1. Опрацюйте § 26 
2.Дайте письмові відповіді на запитання 
1) Восьмикласниця Настя пішла ввечері в гості до подруги Тетяни й засиділася в неї допізна. Мама Насті подзвонила й нагадала, що їй час додому, однак донька хотіла ще поспілкуватися з подругою. Які варіанти повернення додому ви могли б запропонувати дівчині? Які кримінальні небезпеки можуть загрожувати Насті?
2) Як захищатися, коли у вас висмикують сумку? Що робити, коли ви невпевнені в собі?

    3) Яких правил слід дотримуватися, щоб уникнути кримінальних ситуацій на             вулиці?




           
БІОЛОГІЯ
27 квітня
Навчання та пам'ять 
1. Опрацюйте § 50 або подивіться урок (починайте з 7хв 20 с!)
2. Виконайте тестові завдання
УВАГА! У вас буде тільки ОДНА спроба! (не кидайде виконання тесту, якщо перші відповіді виявились не вірними. Більше спроб у вас НЕ буде)
Тест доступний до 30 квітня, до 20 год 
join.naurok.ua код доступу: 156395



           ➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤                                 
                                             ТИЖДЕНЬ: 21 - 24 квітня
БІОЛОГІЯ
22 квітня
Сьогодні продовжуємо вивчати тему "ВНД".  Запишіть в зошити:

Двадцять друге квітня.
Дистанційне навчання.
 Мова. Мислення та свідомість
1. Прочитайте § 49 , за можливості перегляньте відео-урок (перших 7хв!)  
2. В зошит випишіть поняття:
- сигнальна система
- І сигнальна система
- ІІ сигнальна система
- свідомість 
3. А тепер перевірте рівень засвоєння теми – виконайте ОДНЕ із  завдань:    А)  або  Б)
А)  пройдіть тест за посиланням  (НЕ забудьте вказати своє прізвище! Тест проходите ОДИН раз! ВСІ ваші спроби будуть плюсуватися і ділитися на кількість! Завдання доступні до 24 квітня, до 20 год): 
join.naurok.ua код доступу: 543960

 Якщо НЕ маєте можливості пройти тестування:
БВиконайте вправу в зошит та надішліть мені фото
Завдання  - №2, 4, 7, 9 с. 244 (підручника)


ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
22 квітня
Види правопорушень. Поведінка підлітка у разі затримання поліцією
1. Прочитайте § 25 , за можливості перегляньте відео "Кримінальна відповідальність неповнолітніх" (6 хв):
2. Пройдіть тест за посиланням  (НЕ забудьте вказати своє прізвище! Тест проходите ОДИН раз! ВСІ ваші спроби будуть плюсуватися і ділитися на кількість! Завдання доступні до 24 квітня, до 20 год): 
join.naurok.ua Код доступу: 541828
               ➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤

ТИЖДЕНЬ: 13 - 17 квітня
БІОЛОГІЯ
15 квітня
Сьогодні продовжуємо вивчати рефлекси. Запишіть в зошити:

П'ятнадцяте квітня
Дистанційне навчання
Умовні рефлекси. Інстинкти

1. Прочитайте § 47, перегляньте відео-урок (можете почати з 4 хвилини):
2. А тепер перевірте рівень засвоєння теми – виконайте ОДНЕ із  завдань:    А)  або  Б)
А)  пройдіть тест за посиланням  (НЕ забудьте вказати своє прізвище! Тест проходите ОДИН раз! ВСІ ваші спроби будуть плюсуватися і ділитися на кількість! Завдання доступні до 17 квітня, до 20 год): 
join.naurok.ua код доступу: 319947

Якщо НЕ маєте можливості пройти тестування:
Б) Виконайте вправу в зошит та надішліть мені фото
Вправа «Знайди помилку» (визначте в яких твердженнях є помилки, в зошит запишіть ТІЛЬКИ те слово(чи декілька) які мали би бути записані)
1. Умовні рефлекси формуються на основі інстинктів.
2. Умовні рефлекси виникають за участі спинного мозку.
3. Безумовні рефлекси є набутими.
4. Умовні рефлекси утворюються на все життя.
5. Безумовні рефлекси не успадковуються.
6. Чхання та кашель є умовними рефлексами.
7. Умовні рефлекси забезпечують існування в перші моменти після народження.
8. Безумовні рефлекси є індивідуальними.
 9. Безумовні рефлекси є тимчасовими.
10. Безумовні рефлекси забезпечує кора головного мозку.
 11. Повертання голови на звук – це приклад умовного рефлексу.


12. Реакція учнів на шкільний дзвінок – приклад безумовного рефлексу.



ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
15 квітня
Правова відповідальність і закони України
 1. Прочитайте § 24, перегляньте ілюстративний матеріал
2. А тепер перевірте рівень засвоєння теми – виконайте ОДНЕ із  завдань:    А)  або  Б)
А)  пройдіть тест за посиланням  (НЕ забудьте вказати своє прізвище! Тест проходите ОДИН раз! ВСІ ваші спроби будуть плюсуватися і ділитися на кількість! Завдання доступні до 17 квітня, до 20 год): 
join.naurok.ua код доступу: 266797

Б) Виконайте вправу в зошит та надішліть мені фото
За допомогою табл.11 на с.154 запишіть, як змінюються з віком права, обов'язки та відповідальність людини






БІОЛОГІЯ
13 квітня
Сьогодні починаємо вивчати новий розділ. 
Відкриваємо зошити та записуємо:

Тема 7: Вища нервова діяльність - 7 годин
Тринадцяте квітня
Дистанційне навчання
Поняття про ВНД та її основні типи. Безумовні рефлекси
1. Прочитайте § 47, перегляньте відео-урок (перших 4 хвилини):
2. В зошит запишіть "біо-словник" (визначення термінів): 
 ВНД  - це ...
Поведінка  - це  ...
 Безумовними називають рефлекси - ...
Подразник  - це ...
Заповніть таблицю (використайте с.222)

Вид безумовних рефлексів
Значення (приклади)





 БІОЛОГІЯ
 8 квітня
Урок  узагальнення з теми «Сенсорні системи»
Ну, що 8- класники! Готові перевірити свої знання з вивченої теми?
Працюємо відповідально!

1.     Повторіть (прогляньте)  матеріал  §41 – 46
2.     На допомогу можете скористатися  чудовими відео-уроками:
-          «Зорова сенсорна система» (8 хвилин) 
-          «Сенсорні системи слуху, смаку, дотику тощо» (19 хв) https://www.youtube.com/watch?v=3FI4GHk2_x4

3.     А тепер перевірте рівень засвоєння теми – виконайте ОДНЕ із  завдань:    А)  або  Б)
А)  пройдіть тест за посиланням  (НЕ забудьте вказати своє прізвище! Тест проходите ОДИН раз! Завдання доступні до 10 квітня, до 20 год): 
ще варіант входу на сайт: join.naurok.ua     код доступу: 783078

АБО  (якщо не маєте можливості пройти онлайн-тест) : 
Б)  Виконайте тест в зошит (пришліть фото на Viber)
1. Робота якої сенсорної системи може бути порушена через ушкодження потиличної частки кори головного мозку?
а) зорової   б) слухової     в) нюхової   г) смакової
2. Людина відчула запах квітів троянди. Які рецептори спрацювали?
а) фоторецептори   б) хеморецептори  в) терморецептори   г) механорецептори
3. Які структури складають зовнішню оболонку ока?
а) кришталик, рогівка   б) райдужка, власне судинна оболонка ока
в) білкова оболонка, рогівка   г) сітківка, склисте тіло
4. Прозора частина білкової оболонки, позбавлена кровоносних судин: .
а) рогівка,    б) райдужка,   в) судинна оболонка
5. Слухові кісточки містяться у :
а) зовнішньому вусі     б) середньому вусі   в) внутрішньому вусі
6. Смак та запах сприймають:
а) фоторецептори    б) терморецептори  в) механорецептори    г) хеморецептори
д) рецептори болю
7. Фоторецептори ока містяться в:
а) зіниці;   б) сітківці; в) кришталику   г) рогівці;
8. Місце, звідки виходить зоровий нерв:
а) сліпа пляма;   б) нервовий вузол;   в) жовта пляма;   г) райдужна оболонка.
9. Слухова зона розташована у частці кори великих півкуль головного мозку:
а) лобовій;   б)скроневій;   в) тім’яній;   г) потиличній.
10. До складу середнього вуха НЕ входить:
а) стремінце;   б) молоточок;  в) коваделко;   г) барабанна перетинка.
11. Рецептори язика, що розрізняють смак гіркого, розташовані:
а) на корені;   б) на кінчику;  в) по краях;   г) на кінчику і по краях.
12. Орган рівноваги розташований у:
а) середньому вусі;   б) зовнішньому вусі; в) слуховій трубі;   г) внутрішньому вусі.
13. Стремінце входить до складу системи:
а) зорової;   б) смакової;  в) слухової   г) нюхової
14.  Смак, який людина найкраще відчуває кінчиком язика:
а) солоний;   б) гіркий;  в) солодкий.   г) кислий
15.Що зображено на даному малюнку?

а) Євстахієва труба   б) Слухові кісточки  в) Кришталик   г) Барабанна перетинка
16.Що позначено на малюнку під цифрою 9?
 а) сітківка   б) рогівка в) райдужка   г) кришталик    д) сліпа пляма
17.Що позначено на тому ж  малюнку під цифрою 5?
а) рогівка   б) кришталик   в) сліпа пляма   г) райдужка  д) ціліарне тіло

ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
8 квітня
Тема уроку: Вплив забруднення грунтів на здоров’я
1.     Прочитайте § 23, опрацюйте ілюстративний матеріал с.146
2.     Виконайте ОДНЕ завдання на вибір: А)  або Б)
А) Пройдіть тестування за посиланням (НЕ забудьте вказати прізвище! Тест проходьте ОДИН раз.   Завдання  доступні до 10 квітня, до 20 год вечора) :
Можна зайти ще так: join.naurok.ua    код доступу: 884763

АБО  (якщо не маєте можливості пройти онлайн-тест) :  
Б) В Зошит заповнюєте таблицю «Види забруднення» (пришліть фото на Viber)


Вид забруднення
 Негативний  вплив




БІОЛОГІЯ
6 квітня
 «Сенсорні системи смаку та нюху»
Мої 8-класники! Сьогодні знайомимось із хімічними лабораторіями нашого організму :)

1.     Прочитайте §46,  перегляньте відео-урок (тривалість 10 хв), за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=ekLEUFjkhbQ
2.     Виконайте  ОДНЕ  завдання на ваш вибір: А) або Б)  (на оцінку):
А) Пройдіть тест за посиланням: (тест доступний до 7 квітня, до 20 год; НЕ забудьте вказати своє прізвище!)
ще можна зайти : join.naurok.ua  код доступу:  916318     

АБО:
 Б) Складіть 5 тестових завдань ( з вибором 1 правильної відповіді) та 3 завдання (з вибором декількох правильних відповідей)  до вивченого матеріалу
Присилайте фото-звіти на Viber

БІОЛОГІЯ

Тема "Слухова сенсорна система. Вухо" (30 березня)
1.Опрацюйте матеріал підручника § 44
2. Перегляньте відео:
 анатомія вуха  - https://www.youtube.com/watch?v=no1NUR3yVG0
як ми чуємо звук  - https://www.youtube.com/watch?v=eGIQ_nza3uY
3. Виконайте письмові завдання (на оцінку) та пришліть фото (зошита) мені  на Viber  :
 1) Заповніть таблицю "Будова вуха"
Відділ вуха
Особливості будови
Функції
Зовнішнє


Середнє


Внутрішнє



2) Встановіть відповідність між складовими слухової сенсорної системи та їх описом (відповідь в зошит запишіть у вигляді:  1-д; 2 - г)

1.Вушна раковина

2.Барабанна перетинка

3.Слухова труба

4. Слуховий нерв

 5.Завитка
А. утвір що сполучає барабанну порожнину з носоглоткою
Б. передає імпульси до слухової зони кори півкуль.
В. спірально закручений канал в 2,5 оберту, що містить всередині завитковий лабіринт
Г. вловлює звукові коливання та спрямовує їх у зовнішній слуховий прохід
Д. це тонка сполучнотканинна мембрана на межі зовнішнього й середнього вуха















3) Встановіть відповідність між частинами вуха та органами, що там розміщені
1.зовнішнє вухо

2. середнє вухо

3. внутрішнє вухо
А. слухові кісточки    
Б. завитка
В. спіральний (кортіїв) орган
Г. вушна раковина     
Д. слухова (євстахієва) труба   
Е. слуховий нерв
Є. зовнішній слуховий прохід
Ж. вестибулярний апарат    
З. барабанна перетинка


Тема "Вухо. Гігієна вуха" (1 квітня)

1.Опрацюйте матеріал підручника с. 211-212
2. Перегляньте відео:
гігієна слуху https://www.youtube.com/watch?v=tGj8-6A3n2E
3. Виконайте завдання (на оцінку)та пришліть фото (зошита) мені  на Viber  :
Лабораторне дослідження "Вимірювання порогу слухової чутливості" 
1) Виконайте досліди (с. 211 підручника)
2) Оформіть результати в зошит
Дослід
Відстань (см)
Праве вухо
Ліве вухо
1


2


3


Середнє значення


3) У висновку вкажіть:
- що таке поріг слухової чутливості?
- від чого залежить поріг слухової чутливості?
- яких порад слід дотримуватись, для збереження слуху?

ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я
Тема "Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров'я. Вплив транспорту на середовище та здоров'я" (1 квітня)
1.Опрацюйте матеріал підручника § 22
2. Перегляньте відео:
 забрудення від транспорту - https://www.youtube.com/watch?v=PGCzSB71eik
3.  Письмові завдання (на оцінку); пришліть фото (зошита) мені  на Viber  :
1) Вкажіть, які є основні джерела забруднення повітря в Україні? (тезами)
2) Вправа «Так» чи «ні?» (в зошит відповіді:  "+" або "-")
1) Транспорт забруднює повітря викидами газів, підвищує рівень шуму, здійснює теплове та електромагнітне забруднення атмосфери
2) тютюновий дим не містить шкідливих для атмосфери речовин
3) кислотні дощі є одним із наслідків погіршення екологічного стану атмосфери
4) якщо опале листя дерев спалити, то це не завдасть шкоди повітрю
5) у сухому, загазованому й теплому повітрі виникає синюватий прозорий туман, що неприємно пахне, подразнює очі, горло, спричиняє задуху, бронхіальну астму, емфізему легенів тощо
6) кислотні дощі покращують врожаї в сільському господарстві
7) клімат Землі не залежить від стану атмосфери
8) знищення лісів погіршує екологічний стан атмосфери
9) атмосфера є однією з найголовніших умов життя на планеті
10) використання аерозолів не впливає на повітря у житлових приміщеннях, отже, не є шкідливим для здоров’я людини
11) збільшення кількості вуглекислого газу призводить до «озонових дір»
12) одним із найнебезпечніших забруднювачів атмосфери є сірчаний газ


Завдання на період 16 - 20 березня

                                           БІОЛОГІЯ

Тема: "Зорова сенсорна система. Око. Гігієна зору": 
1) Опрацювати матеріал підручника § 42  та  43 та додатковий матеріал
2) перегляньте навчальне відео:
Будова ока:

Як функціонує зір:

3) заповніть таблицю в зошиті:

Оболонка ока
Особливості будови
Функції
Зовнішня


Судинна


Сітківка



4) перевірте рівень засвоєння теми (усно) , використовуючи флеш-картки
https://naurok.com.ua/test/zorova-sensorna-sistema-45473/flashcard

5) виконайте письмово (в зошит) тестові завдання : с. 201 (№1-4), ст 207 (№1-4)

Додатковий матеріал   



              

 ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я

Тема: "Забруднення навколишнього середовища. Питна вода і здоров'я" 
1) Опрацюйте матеріал підручника § 21
2)перегляньте відео: