ТИЖДЕНЬ: 25 - 29 травня
Вітаю учнів 6 класу з фінішним тижнем начання!
ДЯКУЮ ВСІМ, хто сумлінно навчався дистанційно!!!
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
28 травня
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
УРА! "На горизонті" - літні канікули! Але НЕ забуваємо про правила поведінки та техніку безпеки під час відпочинку, подорожей, перебування вдома та на природі
Повторіть ПРАВИЛА!
Повторіть ПРАВИЛА!
Гарного ВСІМ літа!!!
БІОЛОГІЯ
Повторюємо та узагальнюємо вивчене!
26, 27 травня
Пройдіть підсумкове тестування, пригадайте вивчене за рік (НЕ на оцінку! ДЛЯ себе!) (кількість спроб НЕ обмежена! Завдання відкриті до 28.05, до 20 год)
join.naurok.ua код: 3981429
ТИЖДЕНЬ: 18 - 22 травня
БІОЛОГІЯ, ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я
Шановні учні 6 класу та їх батьки!
В цьому році ви понад два місяці навчалися вдома. Причина вам всім добре відома - поширення світом нового вірусу.
А незабаром - літні канікули. Карантинні заходи (сподіваємось на краще!) поступово будуть послабляти. Але нам прийдеться вчитися жити за новими правилами ...
Для кращого розуміння вами серйозності цієї хвороби, нових знань про неї та практичних дій під час пандемії пропоную ВАМ провести уроки біології на цю тему! Учні, залучайте СВОЇХ батьків!
(урок розроблений за матеріалами ГО “Смарт освіта” та Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) в Україні за підтримки Міністерства освіти і науки)
На вас чекають цікаві завдання, вправи. Не забудьте мені переслати скріни та фото ВСІХ виконаних завдань! (оцінка БУДЕ!)
Завдання 1. Розгляньте, будь ласка, малюнок. Ви бачите зображення фортеці та її ворогів – подивіться уважно на картинки та складіть коротеньку розповідь, залучивши максимальну кількість героїв малюнка. Розрахуйте час на виконання завдання так, щоб цю історію можна було розповісти однокласникам за одну хвилину, й запишіть її до робочого зошита.
Виконане завдання надішліть мені (фото!)
Сьогодні світ охопила пандемія захворювання COVID-19, спричиненого одним із представників вірусного царства. Пандемія – це поширення захворювання у світових масштабах. Щоб детальніше ознайомитися з новим типом коронавірусу, розгляньмо спочатку загальні особливості вірусів. Виконайте, будь ласка, наступні завдання.
Завдання 2. Порівняйте віруси та бактерії
Перейдіть за посиланням та виконайте завдання №2, 3
Надішліть мені скріни (фото) екрану (обох виконаних завдань)
Отже, віруси – це неклітинні інфекційні агенти, яким для розмноження потрібна клітина. Віріон – це вірусна частинка. На наступному етапі ознайомимося з віріоном збудника хвороби COVID-19.
Але навіть такого підступного ворога можна подолати! Для цього потрібно мити руки. Як вірус і миття рук пов’язані між собою? Мило розчиняє ліпідну (жирову) мембрану, і вірус руйнується, як картковий будинок, і "гине", а точніше – стає неактивним. Мило перешкоджає взаємодії між вірусом і поверхнею шкіри, і вірус відшаровується. Мило руйнує структуру вірусу, адже розчиняє його "жирну" зовнішню стінку. Саме тому слід часто мити руки! Пам’ятайте, що миття має тривати не менше 20 секунд. Це час, за який відбувається взаємодія молекул мила з молекулами мембрани вірусу.
Вчені також наголошують, що чим вища температура води, тим ефективніша така взаємодія.
Про COVID-19 накопичилося вже багато міфів. Спробуймо разом розібратися, де міф, а де – правда. Виконайте, будь ласка, наступне завдання.
Завдання 4. Зіграйте у гру “Міф чи правда”, щоб дізнатися більше про захворювання та критично оцінювати інформацію.
Перейдіть за посиланням та виконайте завдання № 4
Скрін результату - надішліть мені!
Сьогодні світ зіткнувся з підступним ворогом. Але медики та науковці, озброївшись знаннями, об’єднавши зусилля, дедалі більше досліджують SARS-CoV-2.
Перегляньте відео нижче, щоб дізнатися більше та систематизувати знання.
Завдання 5. Розгляньте постер нижче. Яких із цих рекомендацій ви вже дотримуєтеся? (запишіть в зошит та надішліть мені фото!)
Пам’ятайте, від нас із вами залежить дуже багато. Щонайперше, важливо дотримуватись правил: обмежити контакти з людьми, мити руки пильнувати за тим, як ви почуваєтесь. Якщо у вас кашель, нежить, температура — дотримуйтеся дистанції особливо ретельно, щоб не заразити інших.
Підтримуйте одне одного. Нашої підтримки особливо потребують люди, які захворіли на COVID-19, — захворіти може кожен із нас. Не забудьте написати їм підбадьорливі повідомлення або в телефонній розмові побажати швидкого одужання. Пам’ятайте, що хтось із ваших сусідів може захворіти і потребувати допомоги. За потреби, ви можете купувати для них продукти, ліки й залишати під дверима.
Критично ставтеся до інформації у ЗМІ або в соцмережах, перевіряйте факти. Хорошими джерелами інформації про COVID-19 є сайти Всесвітньої організації охорони здоров’я та CDC. Також актуальну інформацію можна дізнатися на сайті Міністерства охорони здоров’я України та сайті Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
Використайте карантинний час на відкриття нових талантів та спілкування із сім’єю.
Будьте ЗДОРОВІ!
Чекаю ваші фото та скріни (5 завдань!)
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 12 - 15 травня Чекаю ваші фото та скріни (5 завдань!)
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
БІОЛОГІЯ
14 травня
6-класники!
Всі вміють їздити на велосипеді?
А правила дорожнього руху знаєте? Працюємо!
6-класники!
Всі вміють їздити на велосипеді?
А правила дорожнього руху знаєте? Працюємо!
Безпека руху велосипедиста
1. Уважно опрацюйте § 29
2. Перегляньте уроки ВЕЛОШКОЛИ (по 1,5 хв):
3. Пройдіть тест за посиланням (у вас є ОДНА спроба!). Завдання доступні до 16 травня, до 20 год
join.naurok.ua код доступу: 633011
БІОЛОГІЯ
13 травня
Роль бактерій у природі та значення у житті людини.
(Міні - проекти )
Любі 6 - класники! Сьогодні чекаю від вас результати вашої роботи над проектом! :):)
P.s. : хто здав раніше - відпочиває!
12 травня
Бактерії - найменші одноклітинні організми
1. Опрацюйте матеріал § 11-12 та відео- матеріали:
2. Продовжте роботу над проектом (Д/З від 5 травня! Здаємо - ЗАВТРА)
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 4 - 8 травня
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
7 травня
Види небезпечних промислових об'єктів
Види небезпечних промислових об'єктів
1. Опрацюйте матеріал § 28
2. Здійсніть САМОперевірку - дайте УСНІ відповіді на запитання 1-6 на с. 134
БІОЛОГІЯ
6 травня
Дріжджі - одноклітинні гриби
1. Опрацюйте матеріал § 52 (с. 234-235) - пункт "Дріжджі", перегляньте пізнавальні відео (5 хв та 2 хв):
2. Виконайте письмові завдання:
1) З допомогою підручника продовжте (за зразком) складання тез-опор до вивченої теми в зошиті
1) З допомогою підручника продовжте (за зразком) складання тез-опор до вивченої теми в зошиті
Дріжджі :
- мікроскопічні одноклітинні гриби
- спрощений міцелій
- ...
2) Спробуйте скласти сенкан до слова "Дріжджі"
Не забудьте надіслати фото виконаної роботи мені! :)
2) Спробуйте скласти сенкан до слова "Дріжджі"
Не забудьте надіслати фото виконаної роботи мені! :)
БІОЛОГІЯ
5 травня
Губка та ульва - багатоклітинні організми
1. Опрацюйте матеріал § 18 , подивіться як виглядають губки на відео (1хв):
2. Прочитайте §19 або можна прослухати аудіо-файл цього параграфу (2 хв)
3. Виберіть тему та розпочніть роботу над проектом:
- "Корисний йогурт"
- "Шкідливі бактерії"
- "Хвороботворні бактерії"
Проект про роль корисних і шкідливих бактерій в житті людини та природі: підбирайте інформацію, подумайте про його оформлення (листок А-4, А-3; плакат; буклет тощо)
Здача проекту - 13 травня
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 27 - 30 квітня
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
30 квітня
Засоби пожежогасіння. Захист органів дихання
Засоби пожежогасіння. Захист органів дихання
1. Опрацюйте матеріал с.125-128
2. Перевірте свої знання, виконавши тестові завдання
УВАГА: у вас буде ТІЛЬКИ одна спроба! (не кидайте виконання тесту, якщо перші відповіді виявились не вірними. Більше спроб у вас НЕ буде!!!)
Тест доступний до 1 травня, до 20 год
Учні, які виконали Д/З на минулому уроці (малюнок - план евакуації) - тести можуть НЕ проходити! (у вас є вдосталь оцінок!)
join.naurok.ua код доступу: 445717
БІОЛОГІЯ
29 квітня
Двадцять дев'яте квітня
Дистанційне навчання
Хламідомонада, хлорела - одноклітинні рослини
1. Опрацюйте матеріал § 17 (с. 75- 77, пункти "Хламідомонада" та "Хлорела")
2. Що позначено на малюнку цифрами 1-7? В зошит зробіть підписи до малюнку "Будова хламідомонади" (перемальовувати НЕ треба!)
3. Вправа "Закінчіть речення" (в зошит пишемо ТІЛЬКИ закінчення, речення НЕ переписуємо!)
1) До одноклітинних рослин належать ...
2) Хламідомонада має один великий чашоподібної форми ...
3) Вона рухається завдяки ...
4) Органела, яка допомагає визначати освітлені ділянки це ...
5) Клітини, завдяки яким відбувається нестатеве розмноження - ...
6) В результаті злиття чоловічої та жіночої статевих клітин утворюється - ...
7) Клітини хлорели мають форму - ...
8) Хлорела розмножується тільки ...
9) Спосіб живлення одноклітинних рослин - ...
10) Запасна речовина водоростей - ...
28 квітня
Продовжуємо вивчати одноклітинні організми,
і сьогодні поговоримо про небезпечних серед них.
Дістаємо зошити і записуємо:
і сьогодні поговоримо про небезпечних серед них.
Дістаємо зошити і записуємо:
Двадцять восьме квітня
Дистанційне навчання
Хвороби людини, що викликаються одноклітинними тваринами
1. Опрацюйте матеріал с. 71-72 (підручник, пункт "Паразитичні одноклітинні твариноподібні організми")
2. Перегляньте анімацію про розвиток малярійного плазмодія в організмі людини (без звуку, з англійськими субтитрами але зрозуміло, якщо прочитали текст в підручнику), тривалість - 3хв
2. В зошит заповніть таблицю (ФОТО пришлете разом з наступним уроком!)
Хвороба
|
Збудник |
Профілактика
захворювання
|
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 21 - 24 квітня
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
23 квітня
Пожежна безпека оселі
Пожежна безпека оселі
1. Опрацюйте матеріал §27 (с.122-125)
2. Пригадайте правила пожежної безпеки:
3. Виконайте ОДНЕ завдання на ВИБІР:
1) Спробуйте (схематично) намалювати План евакуації з вашого будинку (зразок на с.125 підручника)
2) Намалюйте малюнок до теми (в зошит, на альбомний листок) або створіть плакат (фото-колаж) в електронному варіанті
3) Складіть 4-5 тестових завдань до теми
1) Спробуйте (схематично) намалювати План евакуації з вашого будинку (зразок на с.125 підручника)
2) Намалюйте малюнок до теми (в зошит, на альбомний листок) або створіть плакат (фото-колаж) в електронному варіанті
3) Складіть 4-5 тестових завдань до теми
Чекаю фото ваших робіт!
БІОЛОГІЯ
21 квітня
Доброго дня, 6 клас! Сподіваюсь, на Великдень відпочили гарненько? Тоді - продовжуємо працювати!
Дістаємо зошити і записуємо:
Тема 5. Одноклітинні організми - 9 год
Двадцять перше квітня
Дистанційне навчання
Одноклітинні організми
Одноклітинні організми
1. Опрацюйте матеріал підручника §16 (с.68-70) або можете прослухати цей матеріал підручника в аудіо-файлі (ПЕРШІ 7 хв!):
2. Перегляньте ( за можливості) відео:
- рух амеби (30с): https://www.youtube.com/watch?v=7pR7TNzJ_pA
- живлення:(40с): https://www.youtube.com/watch?v=mv6Ehv06mXY
Виконайте завдання в зошит:
Замалюйте будову амеби, зробіть підписи до малюнку
БІОЛОГІЯ
22 квітня
6 клас! Вітаю вас зі святом - ДНЕМ ЗЕМЛІ!
Сподіваюсь, ви ростете відповідальними дітьми - не смітите довкола, допомагаєте в озеленені свого двору та села,
вчитесь сортувати сміття та ін.
Сьогодні продовжуємо вивчати світ одноклітинних.
В зошитах робимо запис:
6 клас! Вітаю вас зі святом - ДНЕМ ЗЕМЛІ!
Сподіваюсь, ви ростете відповідальними дітьми - не смітите довкола, допомагаєте в озеленені свого двору та села,
вчитесь сортувати сміття та ін.
Сьогодні продовжуємо вивчати світ одноклітинних.
В зошитах робимо запис:
Двадцять друге квітня
Дистанційне навчання
Одноклітинні організми
Лабораторне дослідження: спостереження інфузорій
1. Повторіть матеріал на с. 69-70 (інфузорія туфелька)
2. Проведіть спостереження за рухом інфузорії:
3. В зошит схематично замалюйте інфузорію, зробіть підписи до малюнку
4. Оформіть висновок:
Тіло інфузорії туфельки складається з __________ ___________. Але це самостійний організм, тому що вона може ________,________,_________... Туфелька рухається за допомогою ____________. За типом живлення це ________. Розмножується вона двома способами: __________ та _________.
Чекаю фото ваших робіт!
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 13 - 17 квітня
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
16 квітня
Сьогодні у нас актуальна тема, оскільки ви постійно знаходитеся вдома!
Безпека при користуванні засобами побутової хімії
1. Опрацюйте матеріал §26
2. Перегляньте відео "Вбивча хімія" (3 хв)
https://www.youtube.com/watch?v=c02Zc4BljQg
2. Перегляньте відео "Вбивча хімія" (3 хв)
https://www.youtube.com/watch?v=c02Zc4BljQg
3. Пройдіть тестування за посиланням (НЕ забудьте вказати прізвище! Тест проходите ОДИН раз. ВСІ ваші спроби будуть плюсуватися і ділитися на кількість! Завдання доступні до 17 квітня, до 20 год)
join.naurok.ua код доступу: 456459
БІОЛОГІЯ
15 квітня
Ну що, 6 клас, перевіримо як засвоїли тему?
Беремо подвійні листочки, робимо їх підпис (пригадуєте? посередині листка). Відповіді НЕ забудьте сфотографувати і надіслати! (а листочки - збережіть до кінця карантину)
Контрольна робота з теми "Гриби"
учня (учениці) 6 класу
Маслівської ЗОШ
(ваше прізвище та ім'я)
А тепер розкрийте листок, напишіть зверху свій варіант (ще пам'ятаєте, як сиділи за партою???) і уважно виконайте завдання!
І варіант
І рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала, всього 3 бали)
Вкажіть правильну відповідь («+» чи «-»)
1. Серед грибів є одноклітинні та багатоклітинні організми.
2. Гриби - це окреме царство організмів.
3. Лишайники ростуть набагато повільніше, ніж рослини.
Тестові завдання з однією правильною відповіддю
4. Назвіть гриб, який належить до пластинчастих:
а) білий гриб; б) опеньок; в) маслюк; г) підберезник.
5. Плодові тіла шапкових грибів - це органи, в яких:
а) утворюються спори; б) дозріває насіння; в) відбувається фотосинтез; г) утворюються плоди.
6. Дріжджі належать до: а) бактерій; б) рослин; в) грибів; г) тварин.
ІІ рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал, всього 3 бали)
Виберіть із запропонованих відповідей кілька правильних.
7. До грибів-паразитів відносяться:
а) мукор; б) трутовик; в) мухомор; г) сироїжка; д) фітофтора.
8. Завдяки життєдіяльності грибів:
а) утворюється гумус у ґрунті; б) стаються отруєння людей; в) формується мікориза; г) повітря насичується киснем.
9. Як розмножуються гриби?
а) насінням; б) спорами; в) брунькуванням; г) частинами міцелію; в) гіфами.
ІІІ рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал, всього 3 бали)
10. Установіть відповідність між екологічними групами та видами грибів (відповідь у вигляді: а-3, б - 4):
А сапротрофи 1 трутовик;
Б паразити 2 гнойовик чубатий;
В симбіонти 3 мукор;
4 мухомор;
5 підберезовик.
11. Установіть відповідність між видами грибів та групами, до яких вони належать:
А їстівні гриби 1 польський гриб;
Б отруйні гриби 2 підосичник;
В умовно їстівні 3 сироїжка блювотна;
4 порхівка велетеньска ;
5 свинуха.
12. Дайте визначення.
Що таке мікориза?
ІV рівень ( 3 бали)
13. Чим гриби подібні до рослин і чим від них відрізняються?
ІІ варіант
І рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала, всього 3 бали)
Вкажіть правильну відповідь («+» чи «-»)
1. Гриби можуть стати причиною хвороби людини.
2. Гриби - багатоклітинні організми.
3. Лишайники ростуть набагато швидше, ніж рослини.
Тестові завдання з однією правильною відповіддю
4. Оболонки клітин грибів містять:
а) хітин; б) целюлозу; в) муреїн; г) глікоген.
5. Укажіть структури, які клітини грибів не мають:
а) клітинна оболонка; б) ядро; в) хлоропласти; г) мітохондрії.
6. Причиною почорніння плодів помідорів є:
а) паразитичний гриб; б) лишайник; в) рослина; г) інфузорія; д) бактерії.
ІІ рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал, всього 3 бали)
Виберіть із запропонованих відповідей кілька правильних.
7. До грибів-паразитів відносяться:
а) мукор; б) трутовик; в) мухомор; г) сироїжка; д) фітофтора.
8. Лишайники людина використовує:
а) в оленярстві та парфумерному виробництві; б) в будівельній справі; в) як показники стану довкілля.
9. Роль грибів-сапротрофів у природі:
а) погіршують родючість ґрунтів; б) здійснюють санітарну функцію; в) поліпшують родючість ґрунтів; г) руйнують гумусовий шар ґрунту; д) беруть участь у колообігу речовин.
ІІІ рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал, всього 3 бали)
10. Установіть відповідність між екологічними групами та видами грибів (відповідь у вигляді: а-3, б - 4) :
А сапротрофи 1 сажка;
Б паразити 2 печериця;
В симбіонти 3 пеніцил;
4 бліда поганка;
5 підосичник.
11. Установіть відповідність між видами грибів та групами, до яких вони належать:
А їстівні гриби 1 мухомор;
Б отруйні гриби 2 підберезовик;
В умовно їстівні 3 дощовик несправжній;
4 білий гриб;
5 бліда поганка.
12. Дайте визначення.
Що таке міцелій?
ІV рівень ( 3 бали)
13. Чому лишайники можуть першими серед інших організмів оселитися й жити на вільних територіях?
.
14 квітня
Мої 6-класники!
У нас сьогодні заключна тема з розділу «Гриби». На наступному уроці – пишемо
контрольну роботу!
Отож,
посміхаємось (можна помахати мені ручкоюJ)
і повторюємо вивчене!
В зошит
записуємо:
Чотирнадцяте
квітня
Дистанційне навчання
Значення грибів
у природі та житті людини
1.
Виконайте завдання пункту А (диктант + таблиця) або
Б (тест + таблиця)
Б (тест + таблиця)
А)
1) «Біодиктант» (в зошит пишемо тільки відповідь)
1) «Біодиктант» (в зошит пишемо тільки відповідь)
1.
Наука
про гриби - …
2.
Нитки
грибниці називаються - …
3.
Шапка
та ніжка шапинкових грибів утворюють …
4.
Найпоширеніший
одноклітинний гриб це - …
5.
Шапинкові
гриби, за будовою, поділяють на …
6.
Гриб,
який паразитує на деревах, це - …
7.
Гриби,
які живляться мертвою органікою, називаються …
8.
Симбіоз
гриба і водорості це - …
9.
Симбіоз
гіфів гриба і коренів дерева називається …
10.
Гриби
( як і тварини) запасають речовину, яка називається …
11.
До корисних мікроскопічних грибів належить - …
12.
Гриб,
який використовують для виготовлення антибіотиків це - …
2) Заповніть таблицю
2) Заповніть таблицю
Значення
грибів
в природі
|
Значення
грибів
в житті людини
|
Б)
1) Виконайте тест (НЕ забудьте вказати СВОЄ прізвище! Тест проходите ОДИН раз. ВСІ ваші спроби будуть плюсуватися і ділитися на кількість! Завдання доступні до 17 квітня, до 20 год)
1) Виконайте тест (НЕ забудьте вказати СВОЄ прізвище! Тест проходите ОДИН раз. ВСІ ваші спроби будуть плюсуватися і ділитися на кількість! Завдання доступні до 17 квітня, до 20 год)
join.naurok.ua код доступу: 995961
2) Заповніть таблицю
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
9
квітня
Учні 6 класу! Сьогодні у нас важлива тема, знання з якої вам необхідні у вашому житті, а особливо зараз, коли ви весь час знаходитеся вдома!
«Правила користування газовими приладами»
1.
Прочитайте
§ 25
2. За можливості, перегляньте
відео за посиланням:
1.
3. Виконайте ОДНЕ завдання на вибір : А)
або Б)
А) Пройдіть тестування за посиланням (НЕ
забудьте вказати прізвище! Тест проходите ОДИН раз. Завдання
доступні до 10 квітня, до 20 год)
АБО (якщо НЕ пройшли
тестування) :
Б) Виконуєте завдання в зошит (записуєте
ТІЛЬКИ відповідь!)
Доповніть речення
1. До будинків газ подається по … .
2. Газ не має ні кольору, ні … .
3. Спеціальні речовини із запахом гнилої капусти називаються … .
4. Змішуючись із повітрям газ утворює … … .
5. Користуватися можна лише … газовими приладами.
6. Перш ніж увімкнути газовий прилад потрібно переконатися, що в приміщенні
немає … … .
7. Під час горіння газу в повітря виділяються … …. .
8. Якщо газ горить у погано провітрюваному приміщенні утворюється … … … .
9. Газовий прилад має бути розташований якомога далі від … … .
10. Удар по газовому балону може призвести до … .
11.
Щоб не сталося лиха треба дотримуватися … … … … … .
Успіхів! Чекаю фото виконаних
завдань на Viber
БІОЛОГІЯ
8 квітня:
Учні
6 класу! Сьогодні ми поговоримо з вами про організми, вік яких може сягати
4500років! Уявляєте собі? Причому в засушеному стані вони можуть перебувати до 40 років
(зберігаючи властивість «ожити»!), а ще ними залюбки ласують олені Санта
Клауса… І взагалі, це насправді, НЕ один організм, а співжиття одразу двох організмів! :) Хто це???
А ви їх всі бачили - на деревах
(в садку, лісосмугах, лісі), на бетонних
стовпах та заборах, і просто на землі… Знайомтесь, це – лишайники!
Тема уроку: «Лишайники»
1.
Прочитайте
§ 54, опрацюйте ілюстративний матеріал (с.243, слайди)
2.
Виконайте ОДНЕ завдання на вибір : А)
або Б)
А) Пройдіть тестування за посиланням (НЕ
забудьте вказати прізвище! Тест проходите ОДИН раз. Завдання
доступні до 10 квітня, до 20 год)
АБО (якщо НЕ пройшли
тестування)
Б) Виконуєте завдання в зошит
1)
Біологічна вікторина
«Найрозумніший» (в зошит пишемо ТІЛЬКИ відповідь, речення НЕ
переписуємо!)
1.
Як називається співжиття водорості і гриба?
2.
Наука про лишайники - …
3.
Як називається тіло лишайника ?
4.
Які є групи лишайників за формою слані?
5.
Яку участь відіграє водорость у живленні
лишайника?
6.
Яку участь бере гриб у живленні лишайника?
7.
Яким способом розмножуються лишайники?
8.
У яких широтах земної кулі ростуть лишайники?
9.
Індикатором чого є лишайники?
2)
Розв’яжіть біологічні задачі:
А) З
кормів, що їх з'їдає один полярний олень за рік, 2/3 припадає на лишайники. Яку
масу лишайників споживає один олень упродовж року, якщо щодоби він з'їдає 34 кг
корму?
Б) Характерна
особливість лишайників — дуже повільний ріст. Виміри засвідчили, що накипний
лишайник, який росте на скелі, щороку збільшується в діаметрі на 0,25 мм.
Визнач вік лишайника, якщо його діаметр досягає 8,5 см.
Успіхів! Чекаю фото
виконаних завдань на Viber
БІОЛОГІЯ
7 квітня:
Мої 6-класники!
Ми з вами вивчили тему гриби. Сьогодні у нас – практична робота (новий матеріал
НЕ вивчаємо)
1.
В зошит запишіть (дату, назву роботи, мету):
Сьоме квітня
Практична робота №5 Розпізнавання їстівних
та отруйних
грибів своєї місцевості
Мета:
ознайомитися
з узагальненими зовнішніми ознаками, що відрізняють отруйні гриби від їстівних,
навчитися розпізнавати їстівні гриби своєї місцевості
2.
Прочитайте інформацію «Зовнішні ознаки отруйних грибів»
(с.247-248) та §50 підручника
За можливості - перегляньте відео-презентацію "Отруйні гриби України"
https://www.youtube.com/watch?v=M3uNwhLRjiM
За можливості - перегляньте відео-презентацію "Отруйні гриби України"
https://www.youtube.com/watch?v=M3uNwhLRjiM
3.
Заповніть таблицю: вкажіть НАЗВИ 4-5 грибів в кожну колонку таблиці (користуйтеся підказками на
сторінках підручника)
Їстівні гриби
|
Смертельно-отруйні
гриби
|
Умовно-отруйні
гриби
|
(с. 232) (с.228) (с.229)
4.
У
Висновку:
вкажіть на які ознаки слід звертати увагу під час збирання грибів? (правила збору грибів НЕ ПИШІТЬ!)
Завдання на період 30 березня по 3 квітня
Тема "Групи грибів: паразитичні гриби" (31 березня)
1. Опрацюйте матеріал підручника с. 222-223 (пункт "паразитичні гриби")
та §53
2. Виконайте завдання (на оцінку) та пришліть фото (зошита) мені на Viber :
2. Виконайте завдання (на оцінку) та пришліть фото (зошита) мені на Viber :
1) заповніть таблицю в зошит
Назва гриба
|
Особливості будови
|
Шкода,
якої гриб завдає |
Профілактика зараження
|
2) Сформулюйте 2 цікавих запитання до вивченої теми (до гри "Біо-шахи")
Додатковий матеріал
Паразитизм —
форма співжиття організмів різних видів, за якої один з них (паразит)
використовує іншого (хазяїна) як джерело живлення та середовище існування.
Наука, що займається вивченням паразитів та спричинених ними хвороб організмів,
називається паразитологією.
Тема "Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби. Лаб.дослід: будова шапинкових грибів" (1 квітня)
1. Опрацюйте матеріал підручника § 48, 49 (с.221-222) та (або) додатковий матеріал
Додатковий матеріал
Грибниця у ґрунті гіфами утворює величезну поверхню для вбирання необхідних поживних речовин, а на поверхні ґрунту утворює плодові тіла. У багатьох видів шапинкових грибів грибниця росте по колу в усіх напрямках, подібно до променів сонця, а на краях такої грибниці формуються плодові тіла грибів.
Грибниця шапинкових грибів утворює плодові тіла (плодові тіла складаються з шапинки та ніжки, або пенька). Шапинкові гриби називають макроміцетами (великими грибами), оскільки плодові тіла цих грибів можна бачити неозброєним оком.
Призначення плодових тіл – утворення спор, якому передує статевий процес.
Форми шапинки: кулеподібна, овальна, дзвоноподібна, конусоподібна, пласка.
Розмір шапинки: від 15-20 мм (у деяких видів опеньок) до 50 см у діаметрі.
Колір шапинки: коричневий, червоний, зеленкуватий, жовтий тощо.
З нижнього боку шапинки розміщуються пластинки або трубочки, на яких утворюються органи спороношення зі спорами для розмноження та поширення.
Грибниця шапинкових грибів утворює плодові тіла (плодові тіла складаються з шапинки та ніжки, або пенька). Шапинкові гриби називають макроміцетами (великими грибами), оскільки плодові тіла цих грибів можна бачити неозброєним оком.
Призначення плодових тіл – утворення спор, якому передує статевий процес.
Форми шапинки: кулеподібна, овальна, дзвоноподібна, конусоподібна, пласка.
Розмір шапинки: від 15-20 мм (у деяких видів опеньок) до 50 см у діаметрі.
Колір шапинки: коричневий, червоний, зеленкуватий, жовтий тощо.
З нижнього боку шапинки розміщуються пластинки або трубочки, на яких утворюються органи спороношення зі спорами для розмноження та поширення.
Шапинкові гриби за будовою нижньої частини шапинки:
Назва | Характеристика | Приклади грибів |
пластинчасті | Нижня частина шапинки вона утворена пластинками, які розходяться від верхівки ніжки до краю шапинки | Сироїжки, опеньки, мухомори, бліда поганка |
трубчасті | Нижня частина шапинки складається зі щільно розташованих трубочок | Білий гриб, підберезник, маслюк звичайний |
Шапинкові гриби за характером живлення:
• сапротрофи живляться розкладаючи залишки органічної речовини (печериця, глива звичайна, гнойовики, опеньок літній, говорушка запашна, дощовик, несправжній опеньок, грибна локшина, чортові роги);
• симбіотичні (мікоризні) організми отримують поживні речовини від рослин, з якими вони вступають у взаємовигідне співжиття – гіфами гриб поглинає з великої площі воду та мінеральні речовини, які спрямовуються до коренів рослини і виділяються в зоні контакту гриба з кореневими волосками, натомість рослина виділяє в зоні кореневих волосків розчинені у воді цукри та деякі інші органічні речовини, які вона утворила в результаті фотосинтезу (маслюк звичайний з коренями сосни, підосичник з коренями осики, підберезник з коренями берези, боровик з коренями дуба тощо).
• сапротрофи живляться розкладаючи залишки органічної речовини (печериця, глива звичайна, гнойовики, опеньок літній, говорушка запашна, дощовик, несправжній опеньок, грибна локшина, чортові роги);
• симбіотичні (мікоризні) організми отримують поживні речовини від рослин, з якими вони вступають у взаємовигідне співжиття – гіфами гриб поглинає з великої площі воду та мінеральні речовини, які спрямовуються до коренів рослини і виділяються в зоні контакту гриба з кореневими волосками, натомість рослина виділяє в зоні кореневих волосків розчинені у воді цукри та деякі інші органічні речовини, які вона утворила в результаті фотосинтезу (маслюк звичайний з коренями сосни, підосичник з коренями осики, підберезник з коренями берези, боровик з коренями дуба тощо).
2. Виконайте завдання (на оцінку) та пришліть фото (зошита) мені на Viber :
1) Виконайте лаб.дослід ( оформіть в зошит за правилами!)
Лабораторне дослідження : "Будова шапинкових грибів"
Лабораторне дослідження : "Будова шапинкових грибів"
1. Розгляньте будову гриба (с.219 мал.209)
2. В зошит замалюйте схематично будову гриба, підпишіть складові
Будова гриба:
1- плодове тіло
2 - шапинка
3 - ніжка
4 - гіфи грибниці
5 - покривало
3. Заповніть таблицю (використовуючи фото с.231-233 підручника або мережі Інтернет)
2. В зошит замалюйте схематично будову гриба, підпишіть складові
Будова гриба:
1- плодове тіло
2 - шапинка
3 - ніжка
4 - гіфи грибниці
5 - покривало
3. Заповніть таблицю (використовуючи фото с.231-233 підручника або мережі Інтернет)
Назва гриба
|
Тип (пластинчастий чи трубчастий)
|
Їстівний, неїстівний чи отруйний
|
Білий
гриб
|
||
Лисичка
|
||
Мухомор
Цезаря
|
||
Підберезовик
|
||
Печериця
|
У висновку: вкажіть які є правила збору грибів
Тема " Правила користування електромережами" (2 квітня)
1. Опрацюйте матеріал підручника §24, виконайте проект «Бережемо електроенергію» (с.114, письмові відповіді в зошит на пункти № 1, 3, 4)
1. Опрацюйте матеріал підручника §24, виконайте проект «Бережемо електроенергію» (с.114, письмові відповіді в зошит на пункти № 1, 3, 4)
та пришліть фото (зошита) мені на Viber
Завдання на період 16 - 20 березня
БІОЛОГІЯ
І) Тема "Особливості будови та живлення грибів"
1) прочитайте матеріал § 47 (та додаткову інформацію)
2) подивіться відео:
3) Заповніть таблицю в зошит:
Група грибів
|
Особливості живлення
|
Представники
|
Сапротрофи
| ||
Паразити
| ||
Симбіотрофи
|
1) опрацюйте матеріал § 52 (ст 236-238)
2)намалюйте гриб мукор в зошит, зробіть позначення
Тема "Безпека в побуті":