ТИЖДЕНЬ: 25 - 29 травня
ВІТАЮ учнів 5 класу з фінішним тижнем навчання!
ЩИРО ДЯКУЮ всім, хто сумлінно навчався дистанційно!
Дякую батькам за підтримку дітей!
27 травня
ТИЖДЕНЬ: 25 - 29 травня
ВІТАЮ учнів 5 класу з фінішним тижнем навчання!
ЩИРО ДЯКУЮ всім, хто сумлінно навчався дистанційно!
Дякую батькам за підтримку дітей!
27 травня
Гарного ВСІМ літа!!!
ПРИРОДОЗНАВСТВО
26 та 28 травня
На цьому тижні ми повторюємо та узагальнюємо!
На цьому тижні ми повторюємо та узагальнюємо!
1. Пройдіть підсумковий тест, пригадайте вивчене за рік (НЕ на оцінку! ДЛЯ себе!) Кількість спроб - НЕ обмежена!!! Завдання доступні до 28.05, до 20 год)
join.naurok.ua код: 8579219
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 18 - 22 травня
ПРИРОДОЗНАВСТВО
21 травня
Заказники, національні парки та їх значення
1. Опрацюйте матеріал на с. 214-215 (§ 48)
2. Перегляньте сюжет про національний парк "Олешківські піски", територія якого починається одразу за нашим Новокаховським рибзаводом!
3. Перевірте свої знання (доступні до 26.05):
join.naurok.ua код : 267579
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
20 травня
Дорогі мої учні! Сьогодні - остання нова тема у цьому навчальному році! Але - дуже важлива, оскільки попереду у вас - канікули
Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах
1. До вашої уваги пропоную відео:
2. Прочитайте § 29 та запам'ятайте правила поведінки на воді!
ПРИРОДОЗНАВСТВО
19 травня
Заповідники та їх значення для збереження природи
1. Опрацюйте матеріал на с. 211-213 (§ 48)
2. Перегляньте відео-сюжети:
3. В зошит випишіть визначення терміну "заповідник" та назви найбільших заповідників України та Херсонщини
ФОТО РОБОТИ НАДСИЛАТИ НЕ ТРЕБА ! :):)
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 12 - 15 травня
ПРИРОДОЗНАВСТВО
14 травня
Любі учні! Будьте УВАЖНІ! У нас сьогодні - практична робота! (завдання виконується обов'язково, на оцінку).
В зошит робимо запис:
Чотирнадцяте травня
Практична робота №2
Складання Червоної книги своєї місцевості
Мета: з'ясувати, які тварини, рослини, гриби занесено до Червоної книги
1. Переглядаючи відео "Сторінками Червоної книги" (його, за потреби зупиняйте!) заповніть таблицю ЗА ЗРАЗКОМ (внесіть по 5-7 назв рослин і тварин, вказавши ступінь вразливості):
Зразок :
Назва виду організму
Ступінь вразливості
Рись (кішка)
Рідкісний
Сизоворонка (птах)
Зникаючий
Первоцвіт (рослина)
Зниклий
Довідка: Ступінь вразливості виду: зниклий, зникаючий, вразливий, рідкісний, невизначений, недостатньо відомий, відновлений
2. Оформіть висновок до роботи, відповідаючи на запитання:
а) Мета Червоної книги - ...
б) Колір книги обрано червоний, тому що ...
в) Перше видання книги було у ... (році)
г) Чорна книга, це ...
д) Зелена книга це ...
Чекаю ваших робіт!
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
13 травня
Учні 5 класу! На жаль, наше життя сповнене різних небезпек.
Деякі - створює нам природа, причини інших - людська діяльність.
Це і буде темою нашого уроку
Стихійні лиха. Правила поведінки
1. Опрацюйте матеріал § 28
2. Перегляньте відео "Природні катаклізми у світі" (3 хв)
2. В зошит продовжіть схему-опору, запишіть приклади природних небезпек (які ви побачили у сюжеті або з підручника) (мені фото НЕ треба надсилати!)
Надзвичайні ситуації
1) Природні :
-
-
-
2) Техногенні :
-
-
ПРИРОДОЗНАВСТВО
12 травня
Охорона природи. Червона книга України
1. Опрацюйте матеріал § 47 та анімований матеріал:
2. Здійсніть САМОперевірку - дайте усні відповіді на запитання с. 210 підручника
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 4 - 8 травня
ПРИРОДОЗНАВСТВО
7 травня
Екологічні проблеми та їх розв'язування
1. Опрацюйте матеріал підручника §46
2. Уважно перегляньте відео та запишіть в зошит - які приклади екологічних проблем (що стосуються всіх людей нашої планети) ви в ньому побачили?
3. Пройдіть тест за посиланням. Завдання доступні (ОДНА спроба!) до 9 травня до 20 год
Учні, які виконали завдання (і надіслали його мені) за 5 травня - тест можуть НЕ проходити!!!
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
6 травня
Сьогодні вивчаємо тему, яка пов'язана з розділом природознавства, який ми почали вивчати! :)
Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров'я людини
1. Опрацюйте матеріал § 27
2. Виконайте ДВА завдання:
1) із завдання №1 (с. 177) випиши в зошит літери - заходи, які ти можеш робити самостійно (без допомоги дорослих) для збереження довкілля
2) Виконайте ОДНЕ із завдань на вибір:
а) завдання 2 (с. 178) - перетвори непотрібну річ (пластику пляшку, картонну коробку тощо) на корисну річ (надішли мені фото)
б) намалюй (можна в робочий зошит або на альбомний листок) малюнок, плакат, Еко- знак "Бережи природу!" або зроби відповідне фото (прояви фантазію)
в) напиши розповідь (зніми відео або запиши аудіо-відповідь) про те, як можна покращити довкілля там, де ти живеш?
Бажаю успіху! Чекаю ваші роботи!
ПРИРОДОЗНАВСТВО
5 травня
Любі діти! Сьогодні розпочинаємо вивчення останньої теми в курсі природознавства. В зошитах робимо запис:
Тема 6. Людина на планеті Земля - 8 год
П'яте травня
Дистанційне навчання
Людина - частина природи
1. Перегляньте урок до теми (5 хв) або опрацюйте матеріал підручника §45
2. Дайте письмову відповідь на запитання:
а) наведіть приклади впливу людини на природу (як позитивні так і негативні)
б) використовуючи мал. 157 (с. 199 підручника) запишіть - для чого людина використовує воду?
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 27 - 30 квітня
ПРИРОДОЗНАВСТВО
30 квітня
5 клас! Сьогодні у нас - підсумковий урок з теми.
1. Повторюємо матеріал §38-44
2. Проходимо тест (16 завдань)
УВАГА: завдання доступні тільки ОДИН раз (НЕ виходьте з тесту!)
Тест доступний до 2 травня, до 20 год
join.naurok.ua код доступу: 465648
Бажаю успіху!
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
ПРИРОДОЗНАВСТВО
28 квітня
5-класники!
Сьогодні у нас незвичайний урок - ЕКСКУРСІЯ!
В зошиті робимо запис:
Двадцять восьме квітня
Дистанційне навчання
Екскурсія "Рослинний світ своєї місцевості" (подвір'я)
1. Пройдіться по своєму дворі та уважно подивіться:
- які рослини там ростуть? (НАЗВИ, 5-7 рослин)
- яка їх життєва форма? (це: дерево, кущ чи травяниста рослина?)
- в якому вони стані? (розпускається листя; квітнуть; перецвіли; ще не прокинулися; утворили плоди тощо)
2. В зошит (таблиця) занотуйте побачене. Якщо не знаєте назви рослини - спитайте у дорослих (НАЗВИ, будь ласка, пишемо українською мовою і НАУКОВІ! )
Назва рослини
Життєва форма
В якому стані рослина?
ПРИКЛАД таблиці:
Назва рослини
Життєва форма
В якому стані рослина?
Тюльпан
травяниста багаторічна рослина
Повністю сформована, цвіте
3. За бажанням (і на 12 балів) - до фото таблиці (в зошиті) можна ще мені прислати фото декількох рослин ВАШОГО двору з ВАМИ (я сумую за вами)!
Або зняти невеличку відео - екскурсію; можна з озвучкою!)
Роблю "зачіску" кущам самшиту :)
Приклади відомих вам народних назв рослин і їх наукові (СПРАВЖНІ) назви :
"нєвеста" - спірея
"півники" - іриси
"піони" - півонія
"жасмін" - чубушник
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 21 - 24 квітня
ПРИРОДОЗНАВСТВО
23 квітня
5 клас! У нас сьогодні практичне заняття (на оцінку). Читаємо уважно та виконуємо завдання! В зошит записуємо:
Двадцять перше квітня
Дистанційне навчання
ПЗ №10 Визначення назв найбільш поширених в Україні організмів
1. Опрацюйте матеріал § 37 (с.160-161)
2. Заповніть таблицю в зошит (нижче - ЗРАЗОК). Оберіть ВІДОМІ вам організми (можна використати дані з Інтернету)
Назва організму
Особливості
Рослини:
Тварини:
Гриби:
ЗРАЗОК (заповнення таблиці)
Назва організму
Особливості
Рослини:
Ромашка лікарська
Однорічна рослина
15-30 см заввишки, стебло пряме
Квіти мають специфічний запах
Тварини:
Зубр
Великий могутній бик, вкритий коричневою шерстю.
Маса до 850кг, довжина до 3 м
Гриби:
Мухомор Цезаря
Гриб родини мухоморових, який є їстівним! Має білу ніжку та жовту шапинку (до 20см). Занесений до Червоної книги
Фото виконаного завдання надішліть мені !
ПРИРОДОЗНАВСТВО
21 квітня
Доброго дня, 5 клас! Сподіваюсь пасочки смачні були? Відпочили гарненько? Тоді - продовжуємо працювати!
Дістаємо зошити і записуємо:
Двадцять перше квітня
Дистанційне навчання
Екосистеми
1. Опрацюйте матеріал підручника § 44 або перегляньте відео-урок (7хв):
https://www.youtube.com/watch?v=wk5Ql0RqZE0
2. Виконайте завдання
1) В зошит випишіть визначення поняття:
а) екосистема - це ...
б) екосистеми поділяють на: ___________ (наприклад...) і __________ (наприклад ...)
2) пройдіть тест за посиланням (Тест проходите ОДИН РАЗ! Завдання доступні до 24 квітня, до 20 год): :
join.naurok.ua код доступу: 747567
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
22 квітня
Безпека в побуті
1. Опрацюйте матеріал підручника §24
2. Перевірте свої знання – пройдіть тест за посиланням (Тест проходите ОДИН РАЗ! Завдання доступні до 24 квітня, до 20 год):
join.naurok.ua Код доступу: 738116
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 13-17 квітня
ПРИРОДОЗНАВСТВО
16 квітня
Мої 5-класники! Сьогодні продовжуємо знайомитись із взаємозв’язками між організмами.
На вас сьогодні чекає відео-урок.
Уважно дивимось та слухаємо!
Всі приготувались? Тоді дістаємо зошити і записуємо:
Шістнадцяте квітня
Дистанційне навчання
Співіснування організмів
1. Уважно (!!) перегляньте відео за посиланням, а потім виконайте завдання: https://www.youtube.com/watch?v=4EolOFC3oVk
2. Запишіть відповіді в зошит (скористайтеся можливістю зупиняти відео!):
А) Назвіть які є види взаємозв’язків між організмами? (запишіть тільки їх назви)
Б) Який організм живе на раку-самітнику?
3. Перевірте свої знання – пройдіть тест за посиланням (Тест проходите ОДИН РАЗ! завдання доступні до 17 квітня, до 20 год):
Додаткова інформація
(оскільки тема НЕ розкрита в підручнику):
Між організмами можуть бути різні види взаємозв'язків:
Корисні (взаємовигідні) - організми співіснують, допомагаючи один одному. Приклади:
- грибниця гриба + корені дерев (підберезовик, підосичник). Гриб постачає рослині мінеральні речовини з грунту, а дерево йому - органічні (утворені при фотосинтезі)
- комахи + квіти (комахи збирають нектар - живляться; квітка запилюється при цьому і утворює насіння)
- рак самітник + тварина актинія
Паразитизм - вид шкідливих зв'язків, коли один організм використовує інший (як житло, для харчування). При цьому організм паразит завдає шкоди організму хазяїна. Приклади:
- дерево + гриб трутовик (росте і живиться за рахунок речовин дерева)
- собака + блохи
Хижацтво. Приклади: миша - лисиця; заєць - яструб
Нейтральні. Приклади: заєць - білка; заєць - шпак
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
15 квітня
Дитина в автономній ситуації
1. Опрацюйте матеріал підручника §23
2. Перевірте свої знання – пройдіть тест за посиланням (Тест проходите ОДИН РАЗ! ВСІ ваші спроби будуть плюсуватися і ділитися на кількість! Завдання доступні до 17 квітня, до 20 год):
ПРИРОДОЗНАВСТВО
14 квітня
Ну що, мої любі п’ятикласники, гарно відпочили на
вихідних?
Тоді продовжуємо навчатись!
Посміхніться, дістаньте свої
зошити та запишіть:
Чотирнадцяте
квітня
Дистанційне
навчання
Взаємозв’язки між організмами
1.
Опрацюйте
матеріал підручника § 43
2.
Виконайте завдання ( в зошит) :
1)
Запишіть
– що називають угрупуванням?
2)
складіть
приклади ланцюгів живлення для:
а) лісу б) поля
в) водойми (річки, моря)
3) Розгляньте фото зв’язків між
організмами (мал. 145 на с.185) і запишіть: які взаємозв’язки ілюструють фото: а), в),
г), д)?
ПРИРОДОЗНАВСТВО
9 квітня
Мої 5-класники! Сьогодні продовжуємо знайомитись
із середовищами життя. На черзі:
«Грунтове
середовище життя.
Пристосування
організмів до життя у грунті»
1.
Прочитайте
§ 42 та, за можливості, перегляньте презентацію за посиланням:
2.
Виконайте ОДНЕ завдання НА ВИБІР :
А) або Б)
А)
Пройдіть тестування за посиланням (НЕ забудьте вказати своє прізвище;
тест
доступний до 10 квітня, до 20 год)
Якщо НЕ пройшли тестування -
Б)
виконайте завдання в зошит:
Розгляньте фото крота
та сліпака (с. 182) та напишіть, які є пристосування у цих тварин до життя в грунті (тезами, коротенько)
Кріт
Сліпак
Успіхів! Чекаю виконаних
завдань
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
8 квітня
«Особливості
гасіння електроприладів.
Захист органів
дихання під час пожежі»
1.
Прочитайте
інформацію на с.150
2.
Перегляньте
мультик J за посиланням
(5 хвилин):
1.
Виконайте ОДНЕ завдання на вибір
: А)
або Б)
А) Пройдіть
тестування за посиланням (НЕ забудьте вказати прізвище! Тест
проходите ОДИН раз . Завдання доступні до 10 квітня, до 19 год)
АБО (якщо НЕ пройшли
тест):
Б)
Виконайте практичне завдання (в зошит):
Обстеж свою
кімнату,
запиши
відповідь в зошит:
1)
які в кімнаті є електроприлади?
2)
визнач
легкозаймисті речовини та предмети в твоїй кімнаті
3)
назви,
які підручні засоби ти можеш використати для захисту органів дихання в разі потреби
(при пожежі)?
Успіхів! Чекаю фото виконаних
завдань на Viber (або Google клас)
ПРИРОДОЗНАВСТВО
7
квітня:
Тема уроку: «Водне середовище життя. Пристосування
організмів до життя у воді»
1.
Пропоную
вам "зануритись у підводне царство", переглянувши
відео https://www.youtube.com/watch?v=121V0wby3c4
2.
А
тепер уважно прочитайте § 41 підручника
3.
Виконайте завдання на оцінку: (перевірте себе)
«Природничий диктант» (в зошит
запишіть ТІЛЬКИ закінчення, саме речення
– НЕ переписуйте!)
1)
У
водному середовищі світла вдосталь у …
2)
На
великих глибинах панує суцільна - …
3)
У
водному середовищі живуть тварини - …
4)
Раки
дихають завдяки органам - …
5)
Риби
у воді рухаються за допомогою - …
6)
Насіння
рогозу певний час не тоне, тому що воно - …
7)
До
водних рослин належать …
8)
Тюлені
й моржі для плавання використовують …
9)
Жаби
дихають завдяки органам - …
10)Кити, хоч і
водні тварини, проте дихають …
11)
«Диво-тварина», яка може мешкати на глибині до 3 км, це - …
12) Водойми, за
вмістом солей, бувають - …
Виконане завдання (в зошиті) сфотографуйте і відправте мені на Viber
Додатковий матеріал до теми
СЕРЕДОВИЩЕ
ЖИТТЯ – це все, що оточує
організм (умови, в яких живуть організми).
Водне середовище — це різні водойми
планети від маленьких струмків до океанів.
У
водному середовищі існування провідна роль належить температурі, освітленню,
тиску, газовому складу, солоності води, рельєфу дна.
ПРОВІДНА РОЛЬ ЧИННИКІВ НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ:
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 18 - 22 травня
ПРИРОДОЗНАВСТВО
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
ПРИРОДОЗНАВСТВО
21 травня
Заказники, національні парки та їх значення
Заказники, національні парки та їх значення
1. Опрацюйте матеріал на с. 214-215 (§ 48)
2. Перегляньте сюжет про національний парк "Олешківські піски", територія якого починається одразу за нашим Новокаховським рибзаводом!
3. Перевірте свої знання (доступні до 26.05):
join.naurok.ua код : 267579
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
20 травня
Дорогі мої учні! Сьогодні - остання нова тема у цьому навчальному році! Але - дуже важлива, оскільки попереду у вас - канікули
Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах
1. До вашої уваги пропоную відео:
2. Прочитайте § 29 та запам'ятайте правила поведінки на воді!
ПРИРОДОЗНАВСТВО
19 травня
Заповідники та їх значення для збереження природи
Заповідники та їх значення для збереження природи
1. Опрацюйте матеріал на с. 211-213 (§ 48)
2. Перегляньте відео-сюжети:
3. В зошит випишіть визначення терміну "заповідник" та назви найбільших заповідників України та Херсонщини
ФОТО РОБОТИ НАДСИЛАТИ НЕ ТРЕБА ! :):)
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 12 - 15 травня
ПРИРОДОЗНАВСТВО
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
ПРИРОДОЗНАВСТВО
14 травня
Любі учні! Будьте УВАЖНІ! У нас сьогодні - практична робота! (завдання виконується обов'язково, на оцінку).
В зошит робимо запис:
Чотирнадцяте травня
Практична робота №2
Складання Червоної книги своєї місцевості
Мета: з'ясувати, які тварини, рослини, гриби занесено до Червоної книги
1. Переглядаючи відео "Сторінками Червоної книги" (його, за потреби зупиняйте!) заповніть таблицю ЗА ЗРАЗКОМ (внесіть по 5-7 назв рослин і тварин, вказавши ступінь вразливості):
Зразок :
Назва виду організму
|
Ступінь вразливості
|
Рись (кішка)
|
Рідкісний
|
Сизоворонка (птах)
|
Зникаючий
|
Первоцвіт (рослина)
|
Зниклий
|
Довідка: Ступінь вразливості виду: зниклий, зникаючий, вразливий, рідкісний, невизначений, недостатньо відомий, відновлений
2. Оформіть висновок до роботи, відповідаючи на запитання:
а) Мета Червоної книги - ...
б) Колір книги обрано червоний, тому що ...
в) Перше видання книги було у ... (році)
г) Чорна книга, це ...
д) Зелена книга це ...
Чекаю ваших робіт!
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
13 травня
Учні 5 класу! На жаль, наше життя сповнене різних небезпек.
Деякі - створює нам природа, причини інших - людська діяльність.
Це і буде темою нашого уроку
Стихійні лиха. Правила поведінки
1. Опрацюйте матеріал § 28
2. Перегляньте відео "Природні катаклізми у світі" (3 хв)
2. В зошит продовжіть схему-опору, запишіть приклади природних небезпек (які ви побачили у сюжеті або з підручника) (мені фото НЕ треба надсилати!)
Надзвичайні ситуації
1) Природні :
-
-
-
2) Техногенні :
-
-
ПРИРОДОЗНАВСТВО
12 травня
Охорона природи. Червона книга України
1. Опрацюйте матеріал § 47 та анімований матеріал:
2. Здійсніть САМОперевірку - дайте усні відповіді на запитання с. 210 підручника
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 4 - 8 травня
ПРИРОДОЗНАВСТВО
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
7 травня
Екологічні проблеми та їх розв'язування
1. Опрацюйте матеріал підручника §46
2. Уважно перегляньте відео та запишіть в зошит - які приклади екологічних проблем (що стосуються всіх людей нашої планети) ви в ньому побачили?
3. Пройдіть тест за посиланням. Завдання доступні (ОДНА спроба!) до 9 травня до 20 год
Учні, які виконали завдання (і надіслали його мені) за 5 травня - тест можуть НЕ проходити!!!
Учні, які виконали завдання (і надіслали його мені) за 5 травня - тест можуть НЕ проходити!!!
6 травня
Сьогодні вивчаємо тему, яка пов'язана з розділом природознавства, який ми почали вивчати! :)
Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров'я людини
1. Опрацюйте матеріал § 27
2. Виконайте ДВА завдання:
1) із завдання №1 (с. 177) випиши в зошит літери - заходи, які ти можеш робити самостійно (без допомоги дорослих) для збереження довкілля
2) Виконайте ОДНЕ із завдань на вибір:
а) завдання 2 (с. 178) - перетвори непотрібну річ (пластику пляшку, картонну коробку тощо) на корисну річ (надішли мені фото)
б) намалюй (можна в робочий зошит або на альбомний листок) малюнок, плакат, Еко- знак "Бережи природу!" або зроби відповідне фото (прояви фантазію)
в) напиши розповідь (зніми відео або запиши аудіо-відповідь) про те, як можна покращити довкілля там, де ти живеш?
Бажаю успіху! Чекаю ваші роботи!
Бажаю успіху! Чекаю ваші роботи!
5 травня
Любі діти! Сьогодні розпочинаємо вивчення останньої теми в курсі природознавства. В зошитах робимо запис:
Тема 6. Людина на планеті Земля - 8 год
П'яте травня
Дистанційне навчанняЛюдина - частина природи
1. Перегляньте урок до теми (5 хв) або опрацюйте матеріал підручника §45
2. Дайте письмову відповідь на запитання:
а) наведіть приклади впливу людини на природу (як позитивні так і негативні)
б) використовуючи мал. 157 (с. 199 підручника) запишіть - для чого людина використовує воду?
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 27 - 30 квітня
ПРИРОДОЗНАВСТВО
30 квітня
5 клас! Сьогодні у нас - підсумковий урок з теми.
Бажаю успіху!
5 клас! Сьогодні у нас - підсумковий урок з теми.
1. Повторюємо матеріал §38-44
2. Проходимо тест (16 завдань)
УВАГА: завдання доступні тільки ОДИН раз (НЕ виходьте з тесту!)
Тест доступний до 2 травня, до 20 год
join.naurok.ua код доступу: 465648
Бажаю успіху!
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
28 квітня
5-класники!
Сьогодні у нас незвичайний урок - ЕКСКУРСІЯ!
В зошиті робимо запис:
5-класники!
Сьогодні у нас незвичайний урок - ЕКСКУРСІЯ!
В зошиті робимо запис:
Двадцять восьме квітня
Дистанційне навчання
Екскурсія "Рослинний світ своєї місцевості" (подвір'я)
"півники" - іриси
"піони" - півонія
"жасмін" - чубушникЕкскурсія "Рослинний світ своєї місцевості" (подвір'я)
1. Пройдіться по своєму дворі та уважно подивіться:
- які рослини там ростуть? (НАЗВИ, 5-7 рослин)
- яка їх життєва форма? (це: дерево, кущ чи травяниста рослина?)
- в якому вони стані? (розпускається листя; квітнуть; перецвіли; ще не прокинулися; утворили плоди тощо)
2. В зошит (таблиця) занотуйте побачене. Якщо не знаєте назви рослини - спитайте у дорослих (НАЗВИ, будь ласка, пишемо українською мовою і НАУКОВІ! )
Назва рослини
|
Життєва форма
|
В якому стані рослина?
|
ПРИКЛАД таблиці:
Назва рослини
|
Життєва форма
|
В якому стані рослина?
|
Тюльпан
|
травяниста багаторічна рослина
|
Повністю сформована, цвіте
|
3. За бажанням (і на 12 балів) - до фото таблиці (в зошиті) можна ще мені прислати фото декількох рослин ВАШОГО двору з ВАМИ (я сумую за вами)!
Або зняти невеличку відео - екскурсію; можна з озвучкою!)
Роблю "зачіску" кущам самшиту :)
Приклади відомих вам народних назв рослин і їх наукові (СПРАВЖНІ) назви :
"нєвеста" - спірея
"піони" - півонія
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 21 - 24 квітня
Фото виконаного завдання надішліть мені !
ПРИРОДОЗНАВСТВО
ПРИРОДОЗНАВСТВО
23 квітня
5 клас! У нас сьогодні практичне заняття (на оцінку). Читаємо уважно та виконуємо завдання! В зошит записуємо:
Двадцять перше квітня
Дистанційне навчання
ПЗ №10 Визначення назв найбільш поширених в Україні організмів
ПЗ №10 Визначення назв найбільш поширених в Україні організмів
1. Опрацюйте матеріал § 37 (с.160-161)
2. Заповніть таблицю в зошит (нижче - ЗРАЗОК). Оберіть ВІДОМІ вам організми (можна використати дані з Інтернету)
Назва організму
|
Особливості
|
Рослини:
| |
Тварини:
| |
Гриби:
|
ЗРАЗОК (заповнення таблиці)
Назва організму
|
Особливості
|
Рослини:
Ромашка лікарська
|
Однорічна рослина
15-30 см заввишки, стебло пряме
Квіти мають специфічний запах
|
Тварини:
Зубр
|
Великий могутній бик, вкритий коричневою шерстю.
Маса до 850кг, довжина до 3 м
|
Гриби:
| |
Мухомор Цезаря
|
Гриб родини мухоморових, який є їстівним! Має білу ніжку та жовту шапинку (до 20см). Занесений до Червоної книги
|
Фото виконаного завдання надішліть мені !
ПРИРОДОЗНАВСТВО
21 квітня
Доброго дня, 5 клас! Сподіваюсь пасочки смачні були? Відпочили гарненько? Тоді - продовжуємо працювати!
Дістаємо зошити і записуємо:
Двадцять перше квітня
Дистанційне навчання
Екосистеми
Екосистеми
1. Опрацюйте матеріал підручника § 44 або перегляньте відео-урок (7хв):
https://www.youtube.com/watch?v=wk5Ql0RqZE0
https://www.youtube.com/watch?v=wk5Ql0RqZE0
2. Виконайте завдання
1) В зошит випишіть визначення поняття:
а) екосистема - це ...
б) екосистеми поділяють на: ___________ (наприклад...) і __________ (наприклад ...)
2) пройдіть тест за посиланням (Тест проходите ОДИН РАЗ! Завдання доступні до 24 квітня, до 20 год): :
1) В зошит випишіть визначення поняття:
а) екосистема - це ...
б) екосистеми поділяють на: ___________ (наприклад...) і __________ (наприклад ...)
2) пройдіть тест за посиланням (Тест проходите ОДИН РАЗ! Завдання доступні до 24 квітня, до 20 год): :
join.naurok.ua код доступу: 747567
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
22 квітня
Безпека в побуті
1. Опрацюйте матеріал підручника §24
2. Перевірте свої знання – пройдіть тест за посиланням (Тест проходите ОДИН РАЗ! Завдання доступні до 24 квітня, до 20 год):
join.naurok.ua Код доступу: 738116
➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤
ТИЖДЕНЬ: 13-17 квітня
ПРИРОДОЗНАВСТВО
16 квітня
Мої 5-класники! Сьогодні продовжуємо знайомитись із взаємозв’язками між організмами.
На вас сьогодні чекає відео-урок.
На вас сьогодні чекає відео-урок.
Уважно дивимось та слухаємо!
Всі приготувались? Тоді дістаємо зошити і записуємо:
Шістнадцяте квітня
Дистанційне навчання
Співіснування організмів
1. Уважно (!!) перегляньте відео за посиланням, а потім виконайте завдання: https://www.youtube.com/watch?v=4EolOFC3oVk
2. Запишіть відповіді в зошит (скористайтеся можливістю зупиняти відео!):
А) Назвіть які є види взаємозв’язків між організмами? (запишіть тільки їх назви)
Б) Який організм живе на раку-самітнику?
3. Перевірте свої знання – пройдіть тест за посиланням (Тест проходите ОДИН РАЗ! завдання доступні до 17 квітня, до 20 год):
Додаткова інформація
(оскільки тема НЕ розкрита в підручнику):
Між організмами можуть бути різні види взаємозв'язків:
Корисні (взаємовигідні) - організми співіснують, допомагаючи один одному. Приклади:- грибниця гриба + корені дерев (підберезовик, підосичник). Гриб постачає рослині мінеральні речовини з грунту, а дерево йому - органічні (утворені при фотосинтезі)
- комахи + квіти (комахи збирають нектар - живляться; квітка запилюється при цьому і утворює насіння)
- рак самітник + тварина актинія
Паразитизм - вид шкідливих зв'язків, коли один організм використовує інший (як житло, для харчування). При цьому організм паразит завдає шкоди організму хазяїна. Приклади:
- дерево + гриб трутовик (росте і живиться за рахунок речовин дерева)
- собака + блохи
Хижацтво. Приклади: миша - лисиця; заєць - яструб
Нейтральні. Приклади: заєць - білка; заєць - шпак
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
15 квітня
Дитина в автономній ситуації
1. Опрацюйте матеріал підручника §23
2. Перевірте свої знання – пройдіть тест за посиланням (Тест проходите ОДИН РАЗ! ВСІ ваші спроби будуть плюсуватися і ділитися на кількість! Завдання доступні до 17 квітня, до 20 год):
ПРИРОДОЗНАВСТВО
14 квітня
Ну що, мої любі п’ятикласники, гарно відпочили на
вихідних?
Тоді продовжуємо навчатись!
Посміхніться, дістаньте свої
зошити та запишіть:
Чотирнадцяте
квітня
Дистанційне
навчання
Взаємозв’язки між організмами
1.
Опрацюйте
матеріал підручника § 43
2.
Виконайте завдання ( в зошит) :
1)
Запишіть
– що називають угрупуванням?
2)
складіть
приклади ланцюгів живлення для:
а) лісу б) поля
в) водойми (річки, моря)
3) Розгляньте фото зв’язків між
організмами (мал. 145 на с.185) і запишіть: які взаємозв’язки ілюструють фото: а), в),
г), д)?
ПРИРОДОЗНАВСТВО
9 квітня
із середовищами життя. На черзі:
«Грунтове
середовище життя.
Пристосування
організмів до життя у грунті»
1.
Прочитайте
§ 42 та, за можливості, перегляньте презентацію за посиланням:
2.
Виконайте ОДНЕ завдання НА ВИБІР :
А) або Б)
А)
Пройдіть тестування за посиланням (НЕ забудьте вказати своє прізвище;
тест
доступний до 10 квітня, до 20 год)
Якщо НЕ пройшли тестування -
Б)
виконайте завдання в зошит:
Розгляньте фото крота
та сліпака (с. 182) та напишіть, які є пристосування у цих тварин до життя в грунті (тезами, коротенько)
Кріт
|
Сліпак
|
Успіхів! Чекаю виконаних
завдань
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
8 квітня
«Особливості
гасіння електроприладів.
Захист органів
дихання під час пожежі»
1.
Прочитайте
інформацію на с.150
2.
Перегляньте
мультик J за посиланням
(5 хвилин):
1.
Виконайте ОДНЕ завдання на вибір
: А)
або Б)
А) Пройдіть
тестування за посиланням (НЕ забудьте вказати прізвище! Тест
проходите ОДИН раз . Завдання доступні до 10 квітня, до 19 год)
АБО (якщо НЕ пройшли
тест):
Б)
Виконайте практичне завдання (в зошит):
Обстеж свою
кімнату,
запиши
відповідь в зошит:
1)
які в кімнаті є електроприлади?
2)
визнач
легкозаймисті речовини та предмети в твоїй кімнаті
3)
назви,
які підручні засоби ти можеш використати для захисту органів дихання в разі потреби
(при пожежі)?
Успіхів! Чекаю фото виконаних
завдань на Viber (або Google клас)
ПРИРОДОЗНАВСТВО
Водне середовище — це різні водойми планети від маленьких струмків до океанів.
У водному середовищі існування провідна роль належить температурі, освітленню, тиску, газовому складу, солоності води, рельєфу дна.
ПРОВІДНА РОЛЬ ЧИННИКІВ НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ:
Чинник
|
Вплив
|
світло
|
зосереджене у
верхніх шарах водойм
|
температура
|
зміна не така
різка, бо вода повільніше нагрівається і охолоджується, але тепліше у верхніх
шарах водойми
|
солоність води
|
Розрізняють прісні
та солоні водойми
|
склад води
|
Кисню менше,
ніж в атмосфері, вода забруднюється розливами нафти
|
тиск
|
зростає з
глибиною
|
рельєф дна
|
багато
організмів живе на коралових рифах
|
швидкість
водних течій
|
теплі водні
течії підвищують температуру води
|
Тварини водного середовища: окунь, щука, синій кит, жук-плавунець, дельфін, акула, кашалоти, креветки, кальмари, раки, краби, восьминоги, медузи, дафнія, скат, поліпи, морські зірки.
Рослини водного середовища: водорості, біле латаття, ряска, глечики жовті, осока, очерет, стрілолист, лепеха, сусак, рогіз.
Завдання на період 30 березня - 3 квітня
ПРИРОДОЗНАВСТВО:
1. Тема "Чинники середовища життя на планеті Земля. Пристосування
організмів до змін умов середовища" (31 березня)
1) опрацюйте матеріал підручника § 38, 39
2) перегляньте навчальне відео :
3) Виконайте завдання (на оцінку) та пришліть фото (зошита) мені на Viber
1) заповніть таблицю в робочих зошитах :
1) заповніть таблицю в робочих зошитах :
Чинники
|
Приклади
|
Абіотичні
|
|
Біотичні
|
|
Антропогенні
|
2) Природничий диктант ( уважно прочитайте § 39, в зошит запишіть ТІЛЬКИ відповідь)
а) Зміни пір року на Землі зумовлені . ..
б) Біологічне явище скидання листя рослинами на зиму називається - ...
в) Кажани, їжаки, сови за способом життя є тваринами - ...
г) Птахи, які відлітають на зимівлю в тепліші краї називають - ...
д) Горобці, фазани, голуби належать до птахів - ...
е) Стан, за якого у тварини уповільнююється дихання, вона не рухається і не живиться, це - ...
Чинники
середовища, або екологічні чинники,— це сукупність усіх умов навколишнього
середовища (температура, вологість, світло, гравітація, субстрат, хімічні
елементи, тиск, живі організми тощо), які впливають на живий організм. Чинники
середовища є тими умовами, що впливають на всі організми.
За
походженням і характером дії усі екологічні чинники поділяють на три великі
групи:
·
абіотичні — це фактори неживої природи;
·
біотичні — фактори живої природи, тобто вплив
організмів один на одного;
Тема "Різноманітність середовищ життя.
Наземно-повітряне середовище" (2 квітня)
1. Опрацюйте матеріал підручника § 40
3. Виконайте завдання (на оцінку) та пришліть фото (зошита) мені на Viber
1) закінчіть схему ( в зошит) :
1) закінчіть схему ( в зошит) :
виділення поту
пристосування організмів
← до різних
температур →
2) Вправа "Знайди пару" ( в зошит запишіть відповідь у вигляді : 1- б; 2 - г)
|
ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я
Тема "Способи гасіння невеликих пожеж" (1 квітня )
1. Опрацюйте матеріал підручника с.145-150
2. Виконайте завдання (на оцінку) та пришліть фото (зошита) мені на Viber
2. Виконайте завдання (на оцінку) та пришліть фото (зошита) мені на Viber
Вправа "Продовжте речення " (виконайте вправу в зошит, запишіть ТІЛЬКИ відповідь)
а) пожежа це - ...
б) по відношенню до вогню речовини бувають - ...
в) причини пожеж в побуті - ...
г) в задимленому приміщенні слід пересуватися ...
д) якщо загорівся електроприлад, треба ...
Завдання на період 16 - 20 березня
ПРИРОДОЗНАВСТВО:
1. Тема "Бактерії" :
1) опрацюйте матеріал в підручнику - с. 154-155 (та додаткову інформацію)
2) перегляньте відео про бактерії :
2. Тема "Отруйні рослини, тварини, гриби"
1) опрацюйте матеріал в підручнику § 36
2) в зошиті заповніть таблицю
Отруйні
|
Представники (назви)
|
Рослини
| |
Тварини
| |
Гриби
|
Додаткова інформація для учнів
Сьогодні ми поговоримо про бактерії.
Бактерії – це дуже маленькі та примітивні одноклітинні
організми. Їх можна побачити тільки в
мікроскоп. В світі їх налізується понад 10000 видів. Оточена клітина бактерії
щільною оболонкою. Вона допомагає біктерії тримати форму. Оболонка ця дуже міцна , бо в її складі є спеціальна
речовина під назвою муреїн. Ще в бактерій є один або декілька джгутиків
і завдяки їм бактерії можуть рухатися.
Джгутики можуть обертатися зі швидкістю
3000 обертів за хвилину. Це дуже велика швидкість.
Бактерії можуть бути, як корисними, так і
шкідливими.
Бактерії небезпечні тим, що деякі з них викликають різні
серйозні захворювання, передаються від людини до людини повітряно-крапельним
шляхом, або через недотримання норм гігієни.Вони викликають такі страшні
хвороби як ангіна, дифтерія, харчові отруєння та інші.
Бактерії шкідливі для людини тим, що вони можуть
призводити до деяких захворювань. Наприклад звичайна кишкова паличка може
привести до захворювань шлунково-кишкового тракту, тобто до діареї, отруєння
організму, здуття живота.
Деякі бактерії виділяють небезпечні токсини не в тілі
людини, а в продуктах харчування при порушенні правил їх зберігання. Серед них
найнебезпечнішою є бактерія, що спричинює хворобу ботулізм.
А як захиститися від шкідливих бактерій?
Та дуже просто.
Дотримуватися особистої гігієни,
вести здоровий спосіб життя та не забувати про правильне харчування.
Бактерії бувають не
тільки шкідливими, а й корисними.
1. Бактерії
приймають участь у мінералізації органічних сполук – тобто утворюють поживні
речовини для рослин.
2. Азотфіксуючі
бактерії збагачують грунт нітрогеном. І це також корисно для рослин.
3.Бактерії
впливають на ріст і розвиток рослин
4. Сульфатредукуючі
бактерії беруть участь в утворенні сірководню в лікувальних грязях, грунтах і
морях.
5. Бактерії
викликають гниття загиблих рослин і тварин на Землі. Без цих бактерій Земля
була б покрита різним мертвим матеріалом. Переробляючи речовини, бактерії
розкладають їх на прості. Ці речовини повертаються в грунт, воду і повітря, де
можуть бути використаними рослинами і тваринами.
6. Бактерії
відіграють важливу роль у травному процесі людини та інших тварин. Їх дуже
багато в кишечнику. Ці бактерії розкладають їжу. В той же час вони виробляють
вітаміни, які використовує потім організм.
Ось такі вони - бактерії. Вони створили всеосяжний
невидимий світ. Наше існування повністю залежить від них.
Тема "Пожежна безпека" - прочитайте § 22 (ст. 138-144)